האבולוציה של הקופה מחנות המכולת ועד קופה בענן

החבילות המומלצות ביותר עבור האבולוציה של הקופה מחנות המכולת ועד קופה בענן

פעם קופה הייתה דבר פשוט: כל בעל עסק שהיה פותח חנות או מכולת היה קונה קופה פשוטה כדי להניח בה מטבעות ושטרות, במיוחד כשאף אחד עדיין לא חשב על כספומטים ובטח שלא על כרטיסי אשראי…

מטרתה של הקופה היא כפולה: גם לשמור על הכסף במקום בטוח וגם לרשום את הקבלה דרך סרט הקופה ולפיכך היא מכונה בדרך כלל קופה רושמת. זאת למרות שהקופות הראשונות מהמאה ה-19 היו בסך הכול מחשבונים פשוטים והקבלה עצמה עדיין הייתה ידנית.

במהלך השנים הקופות הפשוטות הפכו לקופות חכמות יותר שידועות גם כ-"קופות ממוחשבות". אלו הן הקופות שבדרך כלל רואים בסופרים עם מסך קטן ולאחרונה יש גם קופות שהקונה יכול להפעיל אותן בעצמו על ידי סריקה של המוצרים או שקילה שלהם.

קופות אלו בדרך כלל מחוברות לקטלוג של מוצרים ומערכת ממוחשבת המנתחת את המכירות בחנות על פי ספקים, מחלקות ועוד.

האבולוציה של הקופה מחנות המכולת ועד קופה בענן | צ׳ק בוקס השוואת מחירים לעסקים
תרשום לי אחד לבן, אחד לחם.. ככה היינו גובים כסף פעם האבולוציה של הקופה מחנות המכולת ועד קופה בענן | צ׳ק בוקס השוואת מחירים לעסקים

קופות בענן

קופות בענן הן הקופות מהדור החדש ביותר. לעובדה שהמידע אותו הקופה צוברת נמצא בשרת ענן מרוחק ולא במערכת מקומית יש מספר יתרונות בולטים:

אבטחה הדוקה יותר: קל יותר ליצור אמצעי אבטחה כפולים ומהודקים עם פתרונות ענן

פחות סיכון לאובדן מידע: כאשר המידע מגובה בענן בכמה שרתים שונים אפשר לגשת אליו גם אם חלה תקלה במערכת המקומית.

נקודות קצה מעבר לעמדות בחנות: ניתן לגשת לקופה מכל נקודת קצה, בין אם מדובר במחשב מקומי, מחשב נייד או טלפון, וכל זאת מבלי הצורך להתרגל בכל פעם לממשק שונה לחלוטין.

מחיר של שירות כתוכנה: בעוד קופה רושמת רגילה היא בסופו של דבר פתרון מבוסס חומרה שעולה לכם כסף עוד לפני בכלל שפתחתם מגירה אחת, קופה בענן היא פתרון משולב של חומרה ותוכנה, וכך אתם יכולים להשתמש בה על בסיס של תשלום חודשי ולשדרג את התכונות שלה מתי שתרצו. למעשה, יש חברות שיתנו לכם בחינם גם מסוף בסיסי אם תתחייבו לתקופות ארוכות.

קופות ממוחשבות בענן

חיבור קופה בענן עם חנות וירטואלית

יתרון נוסף ששווה להזכיר בסעיף נפרד היא האפשרות לאחד את הקופה בענן ונקודות המכירה הפיזיות (Point of Sale או POS) עם ממשק התשלומים והסליקה של חנות וירטואלית באינטרנט וכך לחסוך בעלויות של שתי מערכות שונות וגם הרבה כאבי ראש שקשורים להנהלת חשבונות. רוב חברות הסליקה כיום תומכות בפתרונות משולבים מהסוג הזה.

כפועל יוצא מכך, גם דוחות המכירה הרבה יותר מדויקים מכיוון שאתם יכולים לאחד במקום אחד את המכירות בחנות עם המכירות באינטרנט. בתקופה כמו התקופה הנוכחית שבה המכירות באונליין קופצות והמכירות באופליין מגמגמות, זה קריטי במיוחד.

כל זה נכון אגב גם למועדוני לקוחות, ואם בא לכם להתחיל איזה מבצע חדש דווקא כשאתם יושבים מול המחשב בערב ובודקים את דוחות המכירה השונים, זה ממש לא מסובך.

לסיכום

למרות שהמושג "קופה בענן" נשמע כמו משהו מורכב שרק עסקים מתקדמים עם מחזורים גבוהים ביותר יכולים להנות מהם, בשטח זה ממש לא כך וקופה בענן מתאימה מאוד גם לעסקים קטנים שנמצאים בתחילת דרכם ורוצים לצמצם כמה שיותר את העלויות של רכישת הציוד קבוע.

החבילות המומלצות ביותר עבור האבולוציה של הקופה מחנות המכולת ועד קופה בענן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *