החדשות הכי מעניינות בעולם העסקים – 17/03

החבילות המומלצות ביותר עבור החדשות הכי מעניינות בעולם העסקים – 17/03

הפד מעלה את הריבית וזאת לא הולכת להיות העלייה האחרונה בשנה הקרובה. ישראכרט מצליחה יותר ובשנת 2021 העלתה את רווחיה ב-269% והחברה הצרפתית קרפור מתכוונת לא רק להיכנס לתחום הקמעונאי אלא גם לתת פתרונות אשראי דיגיטליים.

הפד מעלה את הריבית בפעם הראשונה מאז 2018

לראשונה מאז שנת 2018 מעלה הבנק המרכזי של ארצות הברית את הריבית. העלאת הריבית הנוכחית עומדת על 0.25% וזו צפויה להיות ההעלאה הראשונה בלבד של השנה. הצפייה היא לשש העלאות במהלך השנה הנוכחית ולפחות שלוש העלאות בשנה הבאה. התחזית מצביעה על יעד של 1.9% ריבית עד לסוף שנת 2022.

בשנת 2020 הוריד הפד את הריבית באחוז שלם, מה שהוביל לכך שהיא עמדה על רמה אפסית. כתוצאה מכך ניתן היה לראות עלייה בהלוואות שהובילה בין היתר להשקעות פיננסיות ועסקיות. עתה, עתה, ישנה מגמת שינוי ברורה וכל זאת על רקע האינפלציה שעומדת בארה"ב על שיא שלא נראה כמותו מאז  1982.

כרגע, מדד המחירים לצרכן בארה"ב זינק ב-7.9% בשנה בלבד וישנן הערכות שמדברות על כך שנראה עליה עד לסוף החודש הקרוב (מרץ). האינפלציה שנמצאת בעליה מחייבת את עליית הריביות ועל אף שבתחילת השנה חשב הפד כי יהיו שלוש העלאות ריבית בלבד, נראה כי יהיו לפחות שש בשנה הנוכחית כשהיעד הוא להגיע ל-1.9% ריבית בסוף 2022, 2.8% ריבית בסוף שנת 2023 ושאיפה לעצירה במהלך שנת 2024.

ישראכרט מתייעלת ומצמצמת את הפסדי האשראי

החדשות הכי מעניינות בעולם העסקים | צ׳ק בוקס השוואת מחירים לעסקים
החדשות הכי מעניינות בעולם העסקים | צ׳ק בוקס השוואת מחירים לעסקים

מספר כרטיסי האשראי של ישראכרט ממשיך לעלות, כמות הטרנזקציות עולה והריבית נמוכה. כל אלו הובילו את חברת ישראכרט לרווח של יותר מ-340 מיליון ₪ בשנת 2021 ובעקבות כך לחלוקת דיבידנד בסך 120 מיליון שקלים. הרווח של החברה עלה ב-269% כשבשנה לפני כן הוא עמד על 93 מיליון שקלים.

הדו"ח של החברה מצביע על שיא עסקאות אשראי, הכנסות אשר צמחו בשנת 2021 בכ-12% ולצד אלו ירידה של 75% בהוצאות שנובעות מהפסדי אשראי וצמיחה בקהל הפרטי בגובה של 1.1% וביתרת האשראי המסחרי. ישראכרט מממשת את תוכנית ההתייעלות שלה, מה שיצר חיסכון שנתי של כ-50 מיליון שקלים.

שנת 2021 הייתה שנה של שינוי עבור ישראכרט. החברה רוצה לחזק את מעמדה בתור חברה פיננסית מתקדמת, חדשנית שמעודדת תחרות והנתונים מצביעים על כך שהיא מצליחה לעשות זאת. מצד אחד היא נהנית מיותר לקוחות אשר מחזיקים בכרטיס האשראי ומשתמשים בו יותר. מצד שני היא התייעלה, הפחיתה את הפסדי האשראי והעלתה את הכנסותיה מגביית ריביות.

קרפור מתכננת להיכנס (גם) לתחום האשראי

קרפור, הקמעונאית הצרפתית, מתוכננת להיכנס לארץ על ידי הזכיינית אלקטרה צריכה והיא מתכוונת להיות יותר מאשר רשת קמעונאית. קרפור מצהירה כי בכוונתה להאיץ את המסחר האלקטרוני ולהציע פתרונות מימון חדשים לצרכנים כשהיא תציע שירותים פיננסיים דיגיטליים.

התוכנית של החברה היא לשלש את שווי המסחר המקוון שלה עד לשנת 2026 ולעמוד על 10 מיליארד יורו. לשם כך היא מתכוונת להשקיע מעל 3 מיליארד יורו לפיתוח התחום הדיגיטלי כשהיא תתרכז בארבעה מוקדים: זירוז המעבר למסחר מקוון, הרחבת שיתופי הפעולה עם חברות ענק, הגדלת הפלטפורמה הדיגיטלית הנוכחית של החברה ומעבר לשירותים פיננסיים דיגיטליים.

כוח הקניה של אלקטרה צריכה גדל באופן משמעותי ברגע שהחברה רכשה את יינות ביתן ואת מגה בעיר. בשנה הקרובה המטרה היא להסב את הרשתות הללו כך שיהיו חלק מקרפור. התוכניות של החברה עשויים לסייע לאלקטרה צריכה לשלוט בשוק ביד רחבה יותר ולתת מענה תחרותי לשופרסל שנהנית מיותר מ-600 חברי מועדון שמחזיקים בכרטיס האשראי שלה שהופק באמצעות כ.א.ל.

החבילות המומלצות ביותר עבור החדשות הכי מעניינות בעולם העסקים – 17/03

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *