החבילות המומלצות ביותר עבור החדשות השבועיות הכי מעניינות/ 24 בנובמבר

אמזון שלחה לחלק מלקוחותיה בבריטניה כי תפסיק לכבד את כרטיס האשראי שברשותם. הציבור הישראלי מוציא את כרטיס האשראי עם עליה בקניות שמצביעה על התחלת התאוששות המשק. בלנדר מצליחה לגייס קו אשראי רביעי ושמה את עצמה על המפה באירופה.

הממשלה משנה את גישתה לעצמאיים ונמצא הבנק הידידותי ביותר לעסקים למחצית הראשונה של 2021.אלו הן החדשות המעניינות ביותר וחלקן עומדות להשפיע עלינו, העסקים הקטנים והבינוניים, ברמה היום יומית.  

אמזון מאיימת שתפסיק לקבל כרטיס אשראי מסוג ויזה

חברת אמזון שלחה מכתב לרבים מלקוחותיה בבריטניה ובו היא הזהירה אותם כי תפסיק לכבד את כרטיס האשראי שברשותם. החברה החליטה להפסיק לכבד את כרטיסי ויזה החל מה-19 לינואר כשהסיבה לכך היא העמלה הגבוהה שחברת ויזה גובה מחברת אמזון.

על פי אמזון, חברת ויזה ממשיכה להעלות את העמלות והדבר הוחמר מאז הברקזיט שאפשר לחברות האשראי להעלות את העמלות. אמזון ציינה כי האפשרויות העומדות לרשותה הן הפסקת קבלת כרטיס האשראי או העלאת מחירי המוצרים בצורה משמעותית. את העלאת מחירי המוצרים למשתמשי כרטיס ויזה כבר ביצעה החברה בסינגפור ובאוסטרליה.

בפניה של אמזון ללקוחותיה היא הסבירה כי היא מבינה את אי הנוחות של המשתמשים וכי לא יחול כל שינוי בשימוש בכרטיסי אשראי מסוג מאסטרקארד, אמריקן אקספרס וכן בכרטיסי דיירקט של ויזה. חברת ויזה מסרה ללקוחותיה כי היא מאוכזבת מההתנהלות של אמזון וכי היא ממשיכה לעבוד לקראת פתרון כך שכל לקוחותיה יוכלו לרכוש ללא מגבלה.

הציבור ממשיך לקנות יותר ומשתמש בכרטיסי האשראי

לאחר סגרים מרובים המשק מתחיל להתאושש והדבר בא לידי ביטוי בעליה בקניות. הצרכן הישראלי "חוגג" כשבינתיים, בחודש נובמבר הנחשב לחודש הקניות גדל היקף העסקאות ב-17%. כדי להבין עד כמה המשק התאושש וכיצד מתבטאת החגיגה אפשר להסתכל על הרווחים של חברת האשראי מקס.

הרווח הנקי של חברת מקס עלה בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2021 ב-133%. כמות כרטיסי האשראי הפעילים עומדת על 2.9 מיליון השווה לגדילה של 5.9% לעומת אותה תקופה בשנה שעברה. יתרת תיק האשראי הצרכני הסתכמה ברבעון האחרון (השלישי) של השנה בכ-5.8 מיליארד שקלים שמהווה עליה של 9.4% לעומת אותו רבעון בשנה שעברה.

חברת מקס חווה בחודש האחרון עליה משמעותית בפעילות הצרכנית. הדבר מוביל לרווח רבעוני העומד על סך 49 מיליון שקלים (עם הכנסות של 374 מיליון שקלים והוצאות על סך 306 מיליון שקלים) וגדילה של 133% לעומת השנה שעברה. הצמיחה הנוכחית לא רק שמצביעה על התאוששות המשק כי אם גם על גדילה בהיקף הפעילות הכללית כשהיקף הרכישות עולה גם על התקופה שקדמה לקורונה.

בלנדר מקבלת קו אשראי

חברת בלנדר טכנולוגיות פיננסיות מקבלת קו אשראי רביעי על סך 63 מיליון שקלים. החברה הודיעה על חתימה לקבלת קו אשראי דרך חברת Eiffel הצרפתית. סכום העסקה ישמש להרחבת פעילות מתן האשראי הצרכני ובכלל זה אשראי לרכישת רכב, מוצרים והלוואות לכל מטרה וכל זאת בליטא. הסכום הנוכחי מצטרף לשלוש השקעות קודמות שכבר בוצעו בחברה.

חברת Eiffel היא קבוצת השקעות אשר מנהלת נכסים אלטרנטיביים ושמשקיעה במגוון רחב של חברות אשראי כשהיקף ההשקעות של החברה עומד על 3.5 מיליארד יורו. חברת בלנדר נשלטת על ידי משפחת אביב והיא הפסידה במחצית הראשונה של השנה 6.8 מיליון שקלים.

על אף ההפסדים המוצגים, יש לזכור כי החברה נמצאת במגמת התרחבות עם כניסתה לשוק האירופאי כשבשנה האחרונה החלה את פעילותה בפולין והגישה בקשה רשמית לקבלת רישיון להפעלת בנק דיגיטלי בכלל אירופה. בשנת בלנדר הוקמה בשנת 2014 כשהביאה את הרעיון של הלוואות בין אנשים והיום היא מובילה במתן אשראי חוץ בנקאי באופן דיגיטלי.

פיצוי לעצמאיים בגין בידוד בקורונה

החדשות השבועיות הכי מעניינות | צ׳ק בוקס השוואת מחירים לעסקים
החדשות השבועיות הכי מעניינות | צ׳ק בוקס השוואת מחירים לעסקים

עד כה רק השכירים קיבלו שיפוי בגין בידוד אשר חל עליהם או עליהם בעקבות ילדיהם. בעקבות דיון בכנסת יקודם מתווה למימון היעדרות בשל ימי בידוד גם עבור עצמאיים אשר נאלצו להפסיד ימי עבודה בשל בידוד שלהם או של ילדיהם. שר האוצר אביגדור ליברמן הגדיר את הצעד כמשמעותי להמשך היציאה ממשבר הקורונה וכי הוא יאפשר לכולם ובכלל זה גם עצמאיים לשלב בין כלכלה לבריאות.

הצעד החשוב נועד להעניק לעצמאיים בטחון תעסוקתי, גם כשאלו נאלצים להיות בבידוד. על פי אביר קארה אשר נכנס לכנסת מטעם מפלגת ימינה, מדובר בתיקון עיוות אשר נוצר במהלך הקורונה ושהפריד בין שכירים שקיבלו שכר בגין ימי בידוד ובין עצמאיים שלא קיבלו פיצוי.

המטרה של המתווה היא להעניק לעצמאיים רשת בטחון שתקל עליהם לחזור לשגרה ולצמוח לאחר המשבר. כדי לראות כיצד ייושם המתווה בפועל וכיצד יוכלו העצמאיים לקבל את הפיצויים המדוברים, נצטרך להמשיך לעקוב.

נמצא הבנק הכי ידידותי לעסקים

משרד הכלכלה והרשות לעסקים קטנים בוחנים מאז שנת 2018 את ידידותיות הבנקים כלפי עסקים קטנים ובינוניים. עתה פורסמו התוצאות למחצית הראשונה של שנת 2021 כשבתהליך נבחנו חמישה מדדים המשמעותיים לעסקים ובהם: היקף האשראי של הבנק עבור עסקים קטנים ובינוניים מתוך סך כל האשראי העסקי, יחס הריבית לסיכון האשראי, שיעור רווחיות הבנק מעמלות, סקר שביעות רצון וסקר משוב יועצים פיננסיים.

על פי המדד, במחצית הראשונה של שנת 2021 הבנקים הידידותיים ביותר לעסקים קטנים ובינוניים הם בנק מרכנתיל ובנק מזרחי. אחריהם ברשימה: לאומי, פועלים, הבינלאומי ודיסקונט. המטרה הראשונית של המדד היא להגביר את התחרות בין הבנקים ולהציג את נתוני הפעילות בצורה שקופה.

הנתונים שנאספו השוו בין המחצית הראשונה של שנת 2020 והמחצית הראשונה של שנת 2021. מהנתונים עלה כי בנק מרכנתיל היה היחיד שרשם עליה קלה של 0.2% בשיעור מתן אשראי לעסקים קטנים ובינוניים. לעומתו, בנק הפועלים ובנק דיסקונט הציגו ירידה באשראי לעסקים קטנים ובינוניים.

רכיב חשוב נוסף שנבחן התייחס ליחס עלויות נלוות לאשראי (עמלות). בסעיף זה נראתה מגמה כללית של ירידה בנטל התפעולי כשבבנק מזרחי חלה הירידה המשמעותית ביותר. הדבר אומר כי הבנקים גובים פחות עמלות נלוות מהעסקים אשר זקוקים לאשראי בנקאי.

החבילות המומלצות ביותר עבור החדשות השבועיות הכי מעניינות/ 24 בנובמבר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *