השבוע שהיה / 16.9

החבילות המומלצות ביותר עבור השבוע שהיה / 16.9

בראש השנה הוצאנו יותר כסף לעומת השנה שעברה והשתמשנו, איך לא, בכרטיס האשראי שלנו. השוק עובר שינויים מהותיים, בארץ ובעולם ואם נסתכל מקרוב נוכל לזהות מהפכה של ממש. בישראל אנחנו רואים בין היתר חתימות והסכמים אשר מקדמים את השימוש בארנק הדיגיטלי ובעולם מתחילים לשלם בתשלומים. כל הפרטים הכי מעניינים בכתבה שלפניכם.

בחג הזה – הוצאנו יותר (הרבה יותר)

נתונים ש.ב.א מצביעים על כך שבראש השנה השתמשנו בכרטיס האשראי שלנו יותר מאשר בשנים הקרובות. למעשה, השימוש בכרטיסי האשראי עלה ב-7.5% לעומת החג הקודם כשמעל ל-1.15 מיליארד שקל יצאו מכיסנו בטווח של 8 שעות בלבד.

העלייה בשימוש בכרטיס האשראי גבוהה במיוחד כשבשנה שעברה, כשבשנה שעברה בה היינו בסגר בראש השנה. ללא כל ספק, הנתונים מצביעים על כך שהוצאנו בסך הכל יותר כסף לקראת החג, אך זה לא אומר בהכרח שקנינו יותר כיוון שהנתון לא מביא בחשבון את עליית המחירים אלא את סך ההוצאות הכוללות.

מקור הידיעה: https://www.ice.co.il/research/news/article/830084


MAX חתמה על הסכם עם גוגל פיי

חברת כרטיסי האשראי MAX חתמה על הסכם מול גוגל פיי כשהמטרה היא לאפשר ללקוחות לשלם ישירות תוך שימוש באפליקציית התשלומים של גוגל. לאחר החתימה של בנק לאומי מול גוגל פיי, הסכם זה למעשה פותח פתח נוסף לחברת גוגל לקחת חלק משמעותי בשוק התשלומים בישראל. ההסכם יאפשר ללקוחות MAX להירשם לשירות של גוגל ולשלם דרכו באופן פיזי ודיגיטלי.

השירות צפוי לצאת לדרך ברבעון האחרון של השנה (2021) כשההשקה מגיעה באיחור של כשנתיים. העיכוב נוצר בשל הצורך להטמיע את טכנולוגיית ה-EMV שמבטיחה אבטחה מוגברת לתשלומים. מנתוני בנק ישראל אנחנו יכולים לראות כי כבר בחודש יולי השנה עבדו כ-60% ממסופי התשלומים בטכנולוגיית EMV כשכל בתי העסק צריכים להטמיע אותם עד לסוף שנה זו.

הארנק הדיגיטלי של גוגל החל את דרכו כ”גוגל וולט” ובהמשך הומר ל”גוגל פיי”. היום השירות מוטמע בכארבעים מדינות מסביב לעולם ובשנת 2020 השתמשו בארנק של גוגל יותר מ-100 מיליון איש. בישראל כבר נמצאים בשימוש מספר שירותי תשלומים חכמים כדוגמת “ביט” של בנק הפועלים, “פייבוקס” של בנק דיסקונט ושירות “Pay” של לאומי. גוגל צפויה לזכות לדומיננטיות תודות לשימוש במערכת ההפעלה הנפוצה, אנדרואיד.

מקור הידיעה: https://www.calcalist.co.il/technology/article/sjiycvimk


ישראכרט מרחיבה את השימוש בארנק הדיגיטלי

חברת כרטיסי האשראי, ישראכרט, כבר חתמה על שימוש באפל פיי ועתה היא מרחיבה את ההסכמים שלה על ידי חתימת הסכם עם גוגל פיי. ההשקה של אפל פיי הייתה מוצלחת וחתימה זו מאפשרת לה לפרוס את שירותי הארנק הדיגיטלי גם למשתמשי אנדרואיד.

כניסתו של הארנק הדיגיטלי משמעותית הן בשל חשיבות אימוץ הטכנולוגיה על ידי הישראלים והן בשל האפשרות לנצל את הכרטיס הנכון לכל מקום. במקום לשאת מספר כרטיסי אשראי מאפשר הארנק להשתמש בכרטיס הנכון בכל מקום ולנצל את כלל ההטבות הניתנות למשתמש לרבות קופונים והנחות. ישראכרט היא חברת כרטיסי האשראי הגדולה בישראל ואימוץ טכנולוגיה מתקדמת מאפשר לה לשמור על מעמדה.

נכון לעכשיו משתמשים iOS יכולים להשתמש בארנק הדיגיטלי וכבר ברבעון הנוכחי יוכלו גם משתמשי אנדרואיד ליהנות משירותי זה. מהלך זה משלים את פריסתה של החברה לשימוש בכל הארנקים הפופולאריים וזאת בנוסף לארנק אותו פיתחה החברה.

מקור הידיעה: https://www.ice.co.il/finance/news/article/830490


קונים עכשיו, משלמים אחר כך, בחירת תוכנית התשלומים עוד לפני שלב הקופה

כישראלים, אנחנו מכירים את השאלה “לחלק לתשלומים?” כשהיא מופיעה בקופה. בחו”ל התשלומים פחות מקובלים אך אפשר לראות את כי תוכניות “קנה עכשיו, שלם אחר כך” מתחילות לבצבץ. תוכניות התשלומים צמחו במהירות בשנה האחרונה באתרי המסחר והן מהוות חלק מהליך המכירה.

בניגוד למה שאנחנו רגילים אליו, פריסת תשלומים המתבצעת בשלב הקופה, החנויות הדיגיטליות משתמשות בתוכניות פריסה כבר בשלב השכנוע ובמטרה לקדם את המכירות. ההתפתחות בשוק האונליין הוביל לתחרת גדולה ויותר חברות מנסות לשכנע את הצרכן וכל זאת ללא תקשורת אישית. צרכנים יכולים לראות את השינוי גם בחנויות הגדולות ביתר כמו אמזון כשלצד המוצר מופיעה הצעה לקנות עכשיו ולשלם אחר כך.

האפשרות לשלם בעתיד או לפרוס את הרכישה לתשלומים מופיעה כבר בתיאור או פירוט המוצר ומשפיעה על ההחלטה של הצרכן בנוגע לרכישה. בניגוד למקובל בחו”ל, הפעם הלקוחות אינם צריכים לשלם את הריבית והרווח על התוכניות מגיע מעמלת קמעונאים אשר מוכנים לספוג את העלויות בתמורה לשכנוע הצרכנים לבצע את הרכישה.

שוק ה”קנה עכשיו, שלם אחר כך” צובר תאוצה וההערכה היא שהוא יגדל מסכום כולל של 24 מיליארד דולר בשנת 2021 לכ-100 מיליארד דולר בשנת 2021. השינויים משמעותיים והובילו לרכישות ושיתופי פעולה כשפייפאל רכשה את ספק התשלומים Paidy תמורת 2.7 מיליארד דולר וחברת Affirm הצהירה על שיתוף פעולה עם אמזון, שיתוף פעולה שיאפשר לקונים מעל 50$ לבצע חלוקה לתשלומים חודשיים. אפל גם כן הצהירה כי תאפשר למשתמשים לבצע רכישות “שלם אחר כך” ללא ריבית וללא עמלות.

מקור הידיעה:  https://www.themarker.com/blogs/yael-kander


לא רק מכוניות, מעתה קונים גם מוצרי חשמל בליסינג

קבוצת ישראכרט הודיעה כי היא יוצאת בפעילות חדשה אשר תאפשר לישראלים לרכוש מוצרי חשמל במודל ליסינג. החברה תפעיל את המודל באמצעות חברה חיצונית ותעמיד לשם כך אשראי צרכני, מחוץ למסגרת האשראי הבנקאי.

החברה תציע ללקוחותיה לרכוש מוצרי חשמל במודל ליסינג שמשמעותו רכישה עכשיו בתשלום חודשי קבוע מראש שלא “תופס” מקום במסגרת האשראי ואפשרות פריסה לתשלומים ארוכי טווח. בסיום תקופת התשלום יוכלו הלקוחות לבחור האם להשלים את העסקה ולהשאיר את מכשירי החשמל או להחליף את המכשירים ולהמשיך לתקופת תשלומים נוספת.

המיזם של החברה יספק One Stop Shop שיאפשר ליבואנים, לקמעונאים וללקוחות לתת ולקבל מענה בכל הנוגע לשירות, לאחריות ולביטוח של מכשירי החשמל. נכון לעכשיו, ישראכרט אמורה להחזיק 19.9% ממניות המיזם אך אלו עשויות לגדול עד ל-49.9%. בשלב הראשון הכוונה היא להפעיל את המיזם במספר מצומצם של נקודות מכירה ובחלק מאתרי המכירות הדיגיטליים. המיזם יוכל לצאת לדרך ברגע שיתקבל רישיון נותן שירות אשראי מורחב על ידי רשות שוק ההון.

מקור הידיעה: https://finance.walla.co.il/item/3459438


משלחת עסקית לאבו דאבי

תערוכת Expo Dubai נחשבת לתערוכה נחשבת ומוערכת בעולם כולו. השנה צפויה להגיע משלחת עסקית ישראלית ובה 250 יזמים ואנשי עסקים. התערוכה מתוכננת לחודש אוקטובר (2021) וזוהי הפעם הראשונה בה תופיע משלחת ישראלית עסקית. המשלחת תזכה למפגש עם גורמי ממשל בכירים, מנהלי קרנות השקעות מהגדולות בעולם ויקבלו הזדמנות להציג את התעשיות הישראליות המובילות מתחום ההייטק, התעשייה, התשתיות והקמעונאות.

הביתן הישראלי אשר יוקם ב-Expo Dubai יוקם על ידי משרד החוץ ויקרא “אל המחר”. הישראלים יחשפו ל-190 ביתנים ולהזדמנויות עסקיות חדשות. המשלחת צפויה לקדם עסקים הן בתערוכה והן במגוון אירועים וסיורים עם בכירים מהעולם העסקי.

על פי הלמ”ס, נתוני הסחר בין ישראל לבין איחוד האמירויות, עמד בחודשים ינואר עד יולי 2021 על סך 610 מיליון דולר. ייצוא הסחורות הסתכם בכ-210 מיליון דולר וייצוא היהלומים בכ-150 מיליון דולר. ייבוא הסחורות מהאמירויות הסתכם בכ-400 מיליון דולר.

מקור הידיעה: https://www.calcalist.co.il/local_news/article/r11niyigy

החבילות המומלצות ביותר עבור השבוע שהיה / 16.9

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *