טיפים לקידום אתרי מסחר – כך תעשו זאת נכון

החבילות המומלצות ביותר עבור טיפים לקידום אתרי מסחר – כך תעשו זאת נכון

אם אתם מקימים אתר אינטרנט שישמש את העסק שלכם לצורך מסחר אינטרנטי, אתם ודאי מבינים שעליכם יהיה להשקיע לא מעט זמן ומשאבים כדי לגרום לכל הקסם הזה לקרות: אתם צריכים לנהל מלאי של מוצרים, להתקשר מול חברת שילוח, להקים אתר אינטרנט שבאמצעותו תוכלו להציע לגולשים וללקוחות הפוטנציאלים הצעות שיווקיות, לאפשר ללקוחות לשם אונליין באמצעות שימוש בכרטיס אשראי, ועוד ועוד.

במאמר הזה, ריכזנו עבורכם טיפים חשובים שכדאי יהיה לקחת בחשבון לפני ההקמה והתפעול השוטף של אתר מסחר ברשת. – בהמשך נדבר גם על שיווק האתר לרבות אמצעים כמו קידום אתרים, פרסום בגוגל, רשתות חברתיות ועוד.

טיפ מספר 1: אפשרו תשלום של לקוחות בעסק באמצעות כרטיס באשראי

תשלום באמצעות כרטיס אשראי (עוד על בחירת חבורת אשראי) הוא תהליך פשוט הרבה יותר ללקוח מאשר דרכי התשלום האלטרנטיביות, כמו שימוש במזומן (אז צריך לדאוג הלקוח להחזיק שטרות של כסף מוזמן ואתם כבעלי עסק קופה עם עודף), ביצוע העברות באמצעות אפליקציות (שם, נכון למועד כתיבת שורות אלו, ישנן הגבלות בסכומים שהלקוחות יוכלו להעביר לכם, ובסכומים שתוכלו לגבות), ביצוע העברות בנקאיות, שימוש בשיקים ועוד.

זאת ועוד, כאשר אתם פועלים אונליין בלבד, ובטח ובטח כאשר אתם מקשרים מול לקוחות מחו"ל, סליקת אשראי הופכת להיות האלטרנטיבה היחידה שלכם לצורך התפעול השוטף של העסק.

איך עושים זאת?

ובכן, כדי לאפשר לעסק שלכם להעניק שירותים וללקוחות שלכם לשלם לכם באמצעות כרטיס אשראי, תצטרכו לפעול באחת משתי הדרכים הבאות: הראשונה היא התקשרות מול חברת אשראי סולקות. בתהליך ההתקשרות הזה, שיכול להימשך מספר שבועות, תזכו לביקור של נציג חברת האשראי בעסק שלכם, ותצטרכו למלא שאלונים וטפסים שונים. בסיום התהליך תקבלו מספר ספק, בו תוכלו לעשות שימוש מול ספקי סליקה שונים, שיספקו לכם מסופים או תוכנות סליקה.

האפשרות השניה שעומדת לרשותכם היא התקשרות מול סולק מאגד. זוהי חברה שניתנה לה אפשרות לייצג מספר בעלי עסקים מול חברת האשראי, והיא למעשה משמשת כגורם מתווך בין העסק ובין חברת האשראי. להתקשרות מול סולק מאגד ישנם מספר יתרונות, כמו משך הזמן הקצר יחסית לתחילת הפעילות של סליקה באשראי, העובדה שבמקרים רבים ההתקשרות הזאת יכולה להתבצע אונליין, והעובדה שבגלל שהסולק המאגד מייצג עשרות או מאות עסקים, הוא זוכה לתנאים מועדפים מול חברות האשראי.

כאשר אתם ניגשים לבחור את ספקי השירות שלכם בתחום סליקת האשראי בעסק, חישבו על הצרכים שלכם: כמה עסקאות אתם צפויים לבצע בחודש? באילו סכומים? אילו שירותים נוספים יוכלו לעניין אתכם? אילו דוחות תירצו לקבל? היכן תירצו לפעול? האם אך ורק בזירת האונליין, או גם בטלפון, בצ'אט ואפילו בסניף פיסי?

לכל הצעה שתקבלו ישנם יתרונות וחסרונות, עלויות הקמה ועלויות שוטפות. השוו בין החבילות וביחרו את זאת שמתאימה לכם ביותר.

טיפ מספר 2: צרו ממשק נוח וברור באתר

כדי למקסם את הפעילות העסקית של העסק באמצעות האתר, חשוב יהיה שתספקו לגולשים ממשק ידידותי ונוח, כזה שבו יוכלו להבין בכל רגע מה מצופה מהם לעשות. לא מעט עסקאות נופלות משום שהממשק ללקוח היה מורכב מידי, מסובך מידי ומתיש.

זאת ועוד, כיום, לא מעט לקוחות בוחרים לגלוש ולבצע רכישות באמצעות המכשיר הנייד שלהם. זה אומר שאתר האינטרנט של העסק שלכם צריך להיות ערוך ומותאם למובייל, לאפשר ללקוחות לפעול בערוץ זה ביעילות ובצורה נוחה, לחשוב, לתכנן ולבנות את הערוץ הזה בהתאם לצרכים של הלקוח ועוד.

לדוגמה, אם באתר האינטרנט של העסק אתם מאפשרים סינונים רבים של מוצרים באמצעות פקדים הנקראים סננים ואשר ממקומים במקומות שונים בעמוד, ייתכן שגישה זו תהיה נוחה פחות למשתמשים במכשירים ניידים, ואתם תירצו למצוא דרך אחרת להנגיש להם את המידע. אם באתר שלכם אתם מציגים טבלה עם עמודות רבות שבאמצעותה אתם מסייעים ללקוחות להשוות בין מוצרים שונים, במובייל תצטרכו ככל הנראה לנקוט בגישה אחרת, שתאפשר לגולשים לקבל את המידע בפורמט נוח יותר.

כאשר אתם מתאימים את האתר לשימוש במכשירים ניידים, הקפידו על מהירות טעינה טובה, ועל חויית גלישה חלקה ונעימה. לא מעט גולשים מוצאים עצמם נוטשים אתרי מסחר בגלל חווית שימוש לא אידיאלית.

 

טיפ מספר 3: נהלו מדיניות החזרים ברורה

במהלך הפעילות השוטפת תגלו, שלא כל הגולשים שהזמינו מכם שירות או מוצר היו מרוצים. מוצרים יכולים להתקלקל, להגיע באיחור רב בשל בעיות בהתקשרות מול חברת השילוח, או סתם לא להתאים ללקוחות שרכשו אותם אונליין, מבלי שיכלו לראות, למשש ולהרגיש את המוצר.

בהקשר הזה, חשוב שתנהלו מדיניות החזרים ברורה, שתציג באופן שקוף וגלוי למשתמשים מתי ניתן להחזיר מוצרים ולקבל את הכסף בחזרה. ככל שהמדיניות שלכם תהיה ברורה יותר ללקוחות, כך סביר שהם ירגישו נוח יותר לבצע רכישות באמצעות אתר המסחר שלכם.

טיפ מספר 4: שימו לב למוניטין. הוא חשוב.

בהמשך לסעיף הקודם, מן הראוי לציין שלעיתים, כדאי אפילו לחרוג ממדיניות העסק, ולפצות לקוחות גם כאשר הם אינם צודקים בטענות שלהם. הסיבה לכך היא, שקל כיום מאוד להשחיר את שמו של עסק שנבנה בעמל רב באמצעות פרסום פוסט בודד והפצתו ברשתות החברתיות. מעבר לתופעות כמו שיימינג, פגיעה בהכנסות חרמות ועוד, חשוב להבין שלעיתים אזכורים שליליים כאלו נשארים למשך זמן רב בדפי תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש השונים, וגולשים שמחפשים אחר שם המותג שלכם עלולים להיתקל בהם.

זאת הסיבה, שלא מעט עסקים שנפגעו נפנים לנהל תהליך של ניהול מוניטין – תהליך שבו מנסים לאתר ולהסיר אזכורים שליליים ברשת אודות העסק, ובמקרה שהדבר אינו אפשרי, לדחוק תוצאות אלו למקומות לא ריאלים בדפי תוצאות החיפוש, זאת באמצעות חיזוק תוצאות חיוביות אחרות.

טיפ מספר 5: בחר את זירת הפעילות

כדי שההשקעה שלכם בשיווק תהיה אפקטיבית, כדאי מאוד שתפעלו בערוצים הנכונים, כלומר, במקומות ובשעות שבהם הלקוחות שלכם נמצאים.

לרשות עסקים עומדים כיום מגוון גדול של ערוצי שיווק: הרשתות החברתיות תאפשרנה לכם להפיץ את בשורת העסק לקהל יעד מפולח ומטורגט שתגדירו מראש, ונצל את כוח השיתוף של הרשת כדי להגיע בצורה ויראלית לגולשים אחרים.

ההשקעה באפיק הקידום האורגני בגוגל תאפשר לכם להזרים לעסק תנועת חיפוש איכותית של גולשים אשר הביעו עניין במוצרים או שירותים שאתם מוכרים. אלו נקראים לידים חמים, ורוב העסקים ממקדים בהם את עיקר משאבי השיווק והמכירות שלהם.

תוכלו לפעול בגוגל גם באמצעות תהליך של קידום ממומן, כלומר תשלום על כל הקלקה של גולש על מודעה שתיצרו במנוע החיפוש, עבור שאילתות רלוונטיות. היתרון בקידום ממומן הוא המיידיות של הזרמת גולשים רלוונטיים והיכולת לשלוט בקצב הזרימה שלהם לאתר.

שיווק במייל אפשרי גם הוא, ובאמצעותו תוכלו לייעד מסרים שיווקיים ללקוחות שהסכימו מראש לקבל מכם דיוורים אלו. הערוץ הזה מאפשר מדידה של פעולות כמו פתיחת המייל השיווקי, מעורבות המשתמש, לחיצה על קישורים המוטמעים במייל, ייעוד מסרים שונים בהתאם להתנהגות הלקוח ועוד.

כמו כן, עומדת לכם האפשרות לפרסם את העסק אונליין באמצעות באנרים שתציבו באתרים רלוונטים, באמצעות כתבות שיווקיות שתירכשו מחברות מדיה גדולות ועוד ועוד.

שימו לב: תמיד תוכלו לשלב בין מספר ערוצי שיווק כדי למקסם את התוצאות של ההשקעה שלכם.

החבילות המומלצות ביותר עבור טיפים לקידום אתרי מסחר – כך תעשו זאת נכון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *