החבילות המומלצות ביותר עבור מההתחלה ועד היום – מרכזיות טלפוניות לעסק

מה זה בכלל מרכזיה?

מרכזיה בענן היא שם כולל לכל מערכת המאפשרת ניתוב שיחות בין משתמשים. מרכזיות ידניות הן אותן מרכזיות שבהן החיבור בין המתקשר לבין מקבל השיחה היה נעשה באופן ידני על ידי מרכזנים.

גם אם לא נולדתם באמצע המאה שעברה, בוודאי יצא לכם לשמוע על המרכזיות הידניות של פעם ועל ההמתנה המייאשת לקבלת קו טלפון.. מה שהרבה פעמים הפך אפילו את הטלפון הפשוט ביותר לסמל סטטוס…

כל זה שייך לעבר הרחוק ומזה כבר כמה עשרות שנים (סוף שנות ה-60) אנחנו עובדים עם מרכזיות דיגיטליות. מדובר במרכזיות שמבצעות את כל תהליך הקישור בין המספרים באופן אוטומטי. ברגע שאחד מן המשתמשים מסיים את השיחה, גם הקישור של המרכזייה אל הקו של המקבל מתנתק.

מההתחלה ועד היום - מרכזיות טלפוניות לעסק | צ׳ק בוקס השוואת מחירים לעסקים
לא הכל היה טוב יותר פעם. מרכזייה בניו יורק, 1952 מההתחלה ועד היום – מרכזיות טלפוניות לעסק | צ׳ק בוקס השוואת מחירים לעסקים

מרכזיות לעסקים

מרכזיות לעסקים מיועדות לביצוע תקשורת בין קווים שונים בארגון או בחברה עם יכולת לקיים ולקבל שיחות חוץ. מרכזיות אלו מאפשרות מספר יכולות נוספות כגון ניתוב שיחות בעזרת מענה אוטומטי וגם רישום והקלטה של שיחות על גבי ציוד הקלטה מקומי.

למרות שאלו עדיין מרכזיות פופולאריות, יש להן מספר חסרונות בולטים. לדוגמה, חלק מהמרכזיות דורשות להשתמש בציוד ייעודי כמו עמדות קצה מסוג מסוים בלבד. מלבד זאת, עסק שרוצה לשמור על יכולת להתרחב (סקלביליות) עשוי לגלות כי השינויים שהוא צריך לבצע במרכזיה מורידים לטמיון את ההשקעה הראשונית שלו

מה זה מרכזיה בענן או מרכזיה וירטואלית?

מרכזיה וירטואלית היא מרכזיה שכל התקשורת בה  מתנהלת דרך האינטרנט (IP). מרכזיה בענן היא מרכזיה שגם בה כל התקשורת מתנהלת דרך האינטרנט, אך דרך שרת מרוחק המכונה "ענן". תכונה זו מאפשרת למעשה לכל עסק להתחיל עם מרכזיה בגודל שמתאים ולגדול בצורה מבוקרת בלי לזרוק לפח את כל התשתית הקיימת.

מלבד זאת, מכיוון שיש בסך הכול כמה תקנים פופולאריים לשיחות על גבי האינטרנט (Voice Over IP), אפשר לרכוש מכשירים שונים מיצרנים שונים כל עוד הם תומכים באותו התקן ואפילו להתקין ציוד לשיחות וידאו (למשל, הגרסה העסקית של זום לחדרי וועידות או פתרון דומה של Skype). למעשה, רוב ציוד הקצה היום הרבה יותר ידידותי מאשר הטלפונים "החכמים" של המרכזיות הישנות מכיוון שאת כל הפקודות אפשר להפעיל דרך מסכי מגע ולא צריך לזכור כל מיני פונקציות.

יתרון נוסף ולא פחות חשוב הוא כל נושא האבטחה: כל השיחות כאן מוצפנות ולכן קשה להשתמש בשיטות פרימיטיביות כמו למשל התקנת מכשירי ציתות פשוטים. ואם הקלטה של שיחה נמחקת מהשרת המקומי, תמיד אפשר לחלץ אותה חזרה מהענן.

מרכזיה בענן VS מרכזיה וירטואלית

אז כמה עולה מרכזיה?

מכיוון שהמרכזיות של היום מותאמות לגודל העסק באופן אופטימאלי, יש רמות מחירים שונות. מרכזיה בסיסית ביותר העושה שימוש בתקשורת אינטרנטית (IP) ולא בהכרח בענן, עשויה לעלות כמה אלפי שקלים עם עלות נוספת לכל נקודת קצה (שלוחה). מרכזיות מתקדמות יותר יכולות להגיע גם למחיר של 15-20 אלף ₪.

עסקים שלא מעוניינים להוציא סכומים כאלו או לקנות מרכזיות מדגמים ישנים יכולות להשתמש במרכזיות על בסיס חודשי במחיר של כמה עשרות שקלים למרכזיה בסיסית עם כמו שלוחות.

בכל אופן, צריך לזכור שרבים מן הספקים מתבססים על מחיר ציוד נמוך, אך מחייבים את הלקוחות לרכוש חבילת שירותים בדמות תמיכה טכנית וכו'.

לסיכום

המרכזיות המוכרות לנו עברו כמה שלבים אבולוציוניים במהלך הדרך. אם עד לפני כמה שנים מרכזיה עסקית הייתה בסך הכול הרחבה של היכולות שאנחנו מכירים מהטלפון הפשוט שישב אצלנו על השולחן, היום הטכנולוגיות האינטרנטיות ומה שהן מאפשרות הופכות את המרכזיות על גבי האינטרנט ומרכזיות בענן למשתלמות וגמישות הרבה יותר.

החבילות המומלצות ביותר עבור מההתחלה ועד היום – מרכזיות טלפוניות לעסק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *