בדיקת שיעבוד רכב: מה זה שיעבוד רכב / משכון רכב?

כאשר אנו רוכשים רכב, אחד הדברים החשובים שעלינו לוודא הוא שהרכב אינו משועבד. משכון רכב, או במילים אחרות שיעבוד, מתרחש כאשר בעל הרכב לוקח הלוואה לכל מטרה ומשתמש ברכב כערובה לבנק או לגוף מלווה אחר. במידה והלווה לא יעמוד בהחזר החובות, המלווה יכול לתבוע את הרכב.

איך מבצעים בדיקת שיעבוד רכב?

בדיקת משכון רכב מתבצעת על ידי בדיקה ברשם המשכונות, אשר נמצא תחת אחריות משרד המשפטים. על מנת לבצע בדיקה זו יש להזין את מספר הרכב ולבקש דוח מפורט אודות מצב המשכון על הרכב.

היכן מבצעים את בדיקת משכון לרכב?

ניתן לבצע בדיקת משכון לרכב באמצעות פנייה ישירה לאתר משרד המשפטים, עמוד הבדיקות של רשם המשכונות, או דרך סוכנויות רישוי רכב מורשות אשר מספקות שירות זה תמורת תשלום.

האם ניתן לקנות רכב שיש עליו משכון?

קניית רכב עם משכון מוסיפה סיכונים ומחייבת תשומת לב רבה. יש לוודא שהמשכון יוסר לפני העברת בעלות על הרכב או לוודא שהתשלומים על ההלוואה ימשיכו להתבצע כראוי.אם רוצים לקנות רכב משועבד או ליטול הלוואה נגד שעבוד רכב אפשר לעשות זאת רק לאחרת הסרת השעבוד.

באחריות מי לבצע את בדיקת משכון לרכב?

בדיקת משכון רכב נעשית על אחריות הקונה. הקונה צריך לוודא כי הרכב שאותו הוא מעוניין לרכוש אינו מושעב, כדי למנוע סיטואציות משפטיות עתידיות ובעיות עם הבנקים או גופים אחרים.

האם ישנה חשיבות לתאריך רישום הרכב?

תאריך רישום הרכב יכול להיות משמעותי בהקשר של בדיקת המשכון. רכבים ישנים יותר עלולים להיות בעלי היסטוריה ארוכה יותר של בעלים ומשכונות, ולכן דורשים בדיקה יסודית יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *