השבוע שהיה 07 באוקטובר: החדשות הכי מעניינות בעולם העסקי

החבילות המומלצות ביותר עבור השבוע שהיה 07 באוקטובר: החדשות הכי מעניינות בעולם העסקי

חברת הפינטק בלנדר הגישה בקשה רשמית לפתיחת בנק דיגיטלי באירופה. חברת וריפון נכנסת לשיתוף פעולה עם חברת BitPay בזכותו נוכל להתחיל לשלם ולקבל תשלומים במטבעות קריפטו. 25 אלף מוניות בישראל יתחדשו במונה חדש וחכם שיהפוך את התשלום לפשוט עוד יותר ומשרד המשפטים מסיר אחריות לרשלנות מהלקוחות במקרה של הונאת כרטיס אשראי.

השבוע האחרון הביא לא מעט ידיעות אשר ישפיעו עלינו, כעסקים וצרכנים. אספנו וקיצרנו את הידיעות הכי מעניינות ורלוונטיות, לנו העסקים, בכתבה שלפניכם.

בלנדר בצעד נוסף להפוך לחברת הפינטק הישראלית הראשונה שפותחת בנק דיגיטלי באירופה

חברת הפינטק בלנדר הגישה בקשה רשמית להקמת בנק דיגיטלי באירופה. לבקשה קדמו שנתיים של עבודה במהלכן הוכיחה החברה כי היא עומדת בכל התנאים הנדרשים להקמת בנק דיגיטלי לגיוס פיקדונות ומתן אשראי. על פי החברה, הרישיון צפוי להתקבל במהלך שנת 2022 ואם כך יהיה, תהפוך בלנדר לחברת הפינטק הישראלית הראשונה שתפתח בנק דיגיטלי באירופה.

בחודש ינואר 2021 השלימה החברה את ההנפקה הראשונית שלה בבורסה לניירות ערך בתל אביב. עתה, אם היא תקבל את הרישיון המבוקש, היא תוכל להתחיל לספק אשראי ולגייס פיקדונות באירופה בשוק המונה כחצי מיליארד אנשים. הרעיון אותו מביאה החברה מתבסס על מודל חדשני שיאפשר לבנק לעבוד בכל רחבי אירופה ללא סניפים, תחת דירקטיבת ביטוח הפיקדונות הבנקאים האירופאית ועם העמדת אשראי מלא ובאופן דיגיטלי.

נכון לעכשיו, בלנדר כבר פועלת באירופה כשבחודש אוגוסט 2021 היא התרחבה למדינה הרביעית בה היא פועלת, פולין. עם אשראי המוערך ב-170 מיליארד יורו, פולין מהווה יעד אסטרטגי חשוב עבור החברה שהתחילה את דרכה בשנת 2014 כפלטפורמת הלוואות בין אנשים. הקמת בנק דיגיטלי באירופה תאפשר לבלנדר לגייס פיקדונות כמקור אשראי ולממש את תוכניתה לצמוח ולהגדיל את פעילותה בשוק האירופאי.

לקריאת הידיעה המקורית


בקרוב הלקוחות יוכלו לשלם גם בקריפטו

וריפון, החברה המובילה לתשלומים, נכנסת לשיתוף פעולה חדש עם חברת BitPay במטרה להתחיל לקבל תשלומים במטבעות וירטואליים. רבים, בארץ ובעולם, מחזיקים בידיהם מטבעות וירטואליים אך השימוש בהם מוגבל ומתמקד בעיקר בהשקעות. שיתוף הפעולה בין החברות ישנה זאת ויאפשר לשלם בבתי עסק, על כל דבר, במטבע וירטואלי.

החברה אומרת כי הפתרון יצא לפועל כבר בתחילת 2022 וכי הוא צפוי להגיע לישראל תוך זמן קצר. מבחינת הלקוחות, מדובר באפשרות להשתמש במטבעות הקריפטו ומבחינת העסק, מדובר על תשלום במטבע מקומי כשוריפון תקבל את התשלום במטבע המקורי ותשלם במטבע המקומי (דולרים בארה”ב, שקלים בישראל). העסק ישלם את עמלות האשראי הרגילות ומי שיספוג את עמלת ההמרה הוא הלקוח.

כבר היום ישנה אפשרות לשלם דרך NFC ללא מגע באמצעות הטלפון או באמצעות ברקוד QR. השימוש בברקוד ישמש גם את העסקאות בתשלומי קריפטו כשמבחינת הלקוחות הם יראו את המחיר במטבע המקומי והם יוכלו לבחור לשלם במטבע שיש ברשותם. בפועל, המסוף יציג את המחיר, הלקוח יסרוק את הקוד ובסוף בית העסק יקבל את התשלום כפי שהוא הציג.

הלקוח ייהנה משער המרה קבוע ולהיות מוגן מפני תנודות שוק הקריפטו. יישום התשלום צפוי להיות בחנויות פיזיות ודיגיטליות. כרגע עדיין לא ברור מה יהיה מחיר התשלום מבחינת הצרכן, אך הכוונה היא שבית העסק יוכל להרחיב את אפשרויות התשלום באותן עמלות.

לקריאת הידיעה המקורית


המוניות יצטיידו במסוף תשלומים חכם

החדשות הכי מעניינות בעולם העסקי | צ׳ק בוקס השוואת מחירים לעסקים
החדשות הכי מעניינות בעולם העסקי | צ׳ק בוקס השוואת מחירים לעסקים

מהפכת התשלומים עומדת להיכנס גם ל-25 אלף מוניות ברחבי הארץ. מונים חכמים הניתנים לשליטה מרחוק יהפכו את התשלום לפשוט יותר עבור הנוסע וייתנו לבעל המונית יותר מידע על הסליקה. המונים החדשים יאפשרו ביצוע פעולות כמו פיצול חשבונית ונסיעה שיתופית. את עדכון התעריפים ושמירת נתוני הנסיעות אפשר יהיה לבצע גם מרחוק.

משרד התחבורה קבע כבר בשנת 2020 כי מונה חכם יהווה תנאי לקבלת רישיון רכב ומעבר מבחן הרישוי. במקור, הכוונה הייתה ליישם את כניסת המונים כבר בחודש יולי 2020, אך תאריך זה נדחה לסוף השנה. כניסת תקן EMV חייב ביצוע התאמה לחיוב אשראי במוניות ועתה הסליקה יכולה להתבצע דרך קריאת שבב וגם ללא מגע ועם הכנסת הקוד הסודי.

חברת “נאייקס” אשר מספקת פתרונות תשלום ומערכות ניהול לקמעונאים ומפעילי מכונות אוטומטיות, מספקת פתרונות טכנולוגיים לתשלום במוניות. החברה פועלת לא רק לתת פתרון תשלום אלא חוויית לקוח טובה יותר כשהיא תאפשר ללקוח לבחור בין אפשרויות תשלום מאובטחות שונות וכן תאפשר לבעל המונית להפיק דו”חות מתוך המסופון.

לקריאת הידיעה המקורית


משרד המשפטים מסדיר את האחריות להונאת כרטיסי אשראי

משרד המשפטים מסדיר את נושא האחריות במקרה של הונאות כרטיסי אשראי. בשנים האחרונות אפשר לראות עלייה משמעותית במספר ההונאות בכרטיסי האשראי לטענת משרד המשפטים בשל ההסדר בחוק שהוא הסדר ביטוחי, נקבע כי אין לבחון את התרשלות הלקוח או את האשם.

משרד המשפטים פנה לחברות האשראי והבנקים וקבע כי במקרה של “פישינג” ומרמה חוק שירותי התשלום מגן על הלקוחות ועל כן יש להחזיר להם את כספם. מבחינת המשרד, על נותן השירות לשאת באחריות ולהחזיר ללקוחות כספים אשר הוצאו מהם במרמה. זאת על בסיס חוק שירותי התשלום, התשע”ט 2019 שנכנס לתוקף באוקטובר 2020 ושהחליף את החוק הישן.

מטרת ההסדרה היא לתמרץ את נותני השירות לפעול להליך תשלום שמונע הונאות וזאת בשל האחריות שתחול עליו. הסדר האחריות בחוק פועל לטובת הלקוח כך שבמקרה של הונאה הוא יוכל לקבל את כספו בחזרה, בלי לבחון האם בוצעה רשלנות מצדו או לא. הפניה של משרד המשפטים מכוונת בעיקר לחברות האשראי והבנקים אשר יצטרכו להשיב ללקוחותיהם את כספיהם במקרה שאלו הוצאו מהם במרמה.

לקריאת הידיעה המקורית

החבילות המומלצות ביותר עבור השבוע שהיה 07 באוקטובר: החדשות הכי מעניינות בעולם העסקי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *