החבילות המומלצות ביותר עבור השוואת חבילות טלווזיה מוזלות

לאחר שנים בהן נאלצנו לבחור בין טלוויזיה בכבלים לבין טלוויזיה בלווין ולשלם מאות שקלים בחודש, סוף סוף אנחנו יכולים לבחור בפתרון שלישי: טלוויזיה על גבי רשת האינטרנט עם ממיר קטן ופשוט (או אפליקציה) שתעלה לנו הרבה פחות כסף ויש לה גם יתרונות רבים נוספים.

לפני שנסקור את האפשרויות השונות בשוק, נכתוב בקצרה מהן היתרונות והחסרונות של המעבר ללוזיה מבוססת אינטרנט באופן כללי.

יתרונות: איכות צפייה מעולה, שידורים חוזרים, אפליקציות וגישה מכל מקום

מכיוון שמדובר על טלוויזיה מבוססת אינטרנט, יש לה כמה יתרונות משמעותיים:

איכות צפייה: איכות צפייה מעולה שיכולה להגיע עד ל-4K. באופן מפתיע, בחלק מערוצי האקסטרא כגון "ערוץ הבית", איכות הצפייה עולה על זה שבשירותי הטלוויזיה הישנים. כמו כן, כל עוד החיבור לאינטרנט יציב, אין תופעות כמו עיוותים על המסך בגלל מזג אוויר סוער וכו'

גישה לשידורים חוזרים והקלטות: רוב השירותים השונים דואגים לכך שלא תפספסו שום תוכנית: אפשר להקליט ישירות אל הענן (הרבה יותר נפח מאשר בממירים מבוססי כונן קשיח) או לחזור ולצפות בכל לוח השידורים מהשבוע האחרון, כולל בערוצים המסחריים.

אפליקציות: בחלק מהשירותים ניתן לגשת אל חנות האפליקציות ולהוריד אפליקציות נוספות כולל משחקים. לדוגמה, VLC Player או MX Player יאפשרו לכם לצפות בתכנים ישירות מדיסק און קי.

גישה מכל מקום: אל כל מהשירותים ניתן להתחבר גם מטלוויזיות חכמות, סטרימרים ואפילו סמארטפונים וכך לא חייבים לרכוש ממיר נוסף בתשלום חודשי. בכל החברות אפשר לצפות דרך 5 מכשירים במקביל לכל היותר.

חיבור ישיר ל-Netflix: בכל החברות ישנה אפשרות לעבור ב-Netflix בקלות: לחיצה אחת ואתם בנטפליקס. לחיצה שנייה ואתם חוזרים לשידורים הרגילים. כמובן שאתם צריכים שיהיה לכם מנוי מתאים.

מחירים: המחירים הבסיסיים ללא מבצעים שונים והטבות לחלק מהשנה הוא 99 ₪ בסלקום וסטינג TV. אצל פרטנר החבילה כרגע מעט זולה יותר (כ-89 ₪).

חסרונות: נדרש חיבור מהיר, תפיסת רוחב פס

החיסרון העיקרי של שירותי הטלוויזיה מבוססי האינטרנט הוא שהן דורשות חיבור של לפחות 30-40 מגה. ברוב הבתים תוכלו להשיג זאת עם תשתית אינטרנט כבלים או DSL, אך חיבור לא יציב או מקוטע יכול להפוך את הצפייה לחוויה לא נעימה… האופטימום הוא כמובן חיבור סיבים אופטיים, אבל הוא עדיין לא פרוס בכל הארץ (אף על פי שהמצב השתפר מאוד בשנה האחרונה).

מלבד זאת, השידורים תופסים נפח מסוים מרוחב הפס, ואם אתם מאלו שאצלם הטלוויזיה דולקת כל הזמן, הרי שהמכשירים האחרים יקבלו מהירות נמוכה יותר.

ואם כבר דיברנו על יציבות, ההמלצה של כל החברות היא לחבר את המכשיר העיקרי דרכו אתם צופים ישירות לראוטר. חיבור ב-Wi Fi לא יהיה אופטימאלי. המשמעות היא שהראוטר יצטרך לשבת בנקודה ספציפית מאוד או שתצטרכו למצוא דרך להאריך את הרשת הקווית שלכם. זה יכול להיות מאתגר בבתים שיש בהם שתי קומות או מרחק גדול בין החדרים וכולם רוצים לצפות בלי הפרעה.

מה מציעה כל חברה?

Sting TV (Yes): לחובבי הסרטים

הייתם מצפים שהחבילה של סטינג TV תהיה מוגבלת יחסית, אך מסתבר שהיא כוללת כמעט את כל מה שיש בשירות יס הרגיל. לכן, אם סרטים זה הקטע שלכם ובעיקר "סרטי איכות", אין ספק שהחבילה של YES תהיה העדיפות הראשונה שלכם.

יש גם חבילה מוגבלת יותר במחיר מוזל שכוללת רק את ערוצי הסדרות או הטבע.

חבילות בתשלום נוסף כוללות את חבילת הערוצים ברוסית, ערוצי הספורט (5 פרימיום וצ'ארטלון).

הממיר עצמו משדר ב-4K ואפשר להקליט כ-100 שעות באיכות HD דרך הענן. יש אפשרות של שידורים חוזרים (Catch On) וצפייה מהתחלה (Start Over)

כמו כן יש חבילות דאבל או טריפל עם תשתית אינטרנט של בזק וספק בזק בין-לאומי וקו טלפון בייתי.

סלקום TV: ממשק מהיר

סלקום TV מציעה חבילה אחידה הכוללת ערוצי ספורט בסיסיים, סדרות וסרטים, ערוצי ילדים וערוץ סרטים בודד ברוסית. חבילות ספורט פרימיום וצ'רלטון, תכנים למבוגרים ועוד ערוצי רוסית הם בתשלום.

הממירים מקליטים עד כ-50 שעות בענן, אך הם משדרים ב-HD  בלבד. אפשר להוסיף גם ממיר Apple TV עם תמיכה ב-4K והזרמת התכנים של אפל בתשלום נוסף.

מלבד זאת יש חבילות טריפל עם טלפון ואינטרנט בייתי במהירויות שונות (כולל אפשרות לתשתית סיבים אופטיים). יש אף חבילות "קוואדרו עם מקסימום 4 קווי סלולר.

בונוס בסלקום היא שירותי המוזיקה של "סלקום ווליום" הכוללות רשימות השמעה מגוונות, אם כי יש לציין שתמיד אפשר להוריד אפליקציות דומות כגון Spotify.

מבין כל ממשקים, זה של סלקום TV הוא המהיר ביותר, אבל החוסר בכפתורים על השלט אומר שלפעמיים הניווט ביניהם יכול להיות מתיש.

פרטנר: יופי של ערוצים וחבילות עם סיבים אופטיים

פרטנר נחשבת לחזקה בכל מה שקשור לסדרות, אך יש גם סרטים חדשים יחסית. יש גם ערוצים בלעדיים כגון VICE,Food+ ו-Travel+ שחובבי החיים הטובים בוודאי יעריכו. עוד יתרון גדול של פרטנר הוא שחבילת ערוצי הספורט פרמיום כלולה בכל החבילות.

הקלטות של עד 500 שעות בענן (!)

יש גם חבילות משולבות אינטרנט תשתית וספק של פרטנר (כולל אופציה לסיבים אופטיים) וחבילה הכוללת טלוויזיה חכמה של Hisense 4K במקום הממיר הרגיל (כן, זו לא טעות!). מושלם אם יש לכם טלוויזיה שכבר ידעה ימים טובים יותר…

בונוס נוסף: אפשר לצפות בפרטנר מהמחשב ללא שימוש ב-Bluestacks  (אמולטור של אנדרואיד) ואפשרויות מסורבלות אחרות…

לסיכום

נכון להיום, החבילה המשתלמת ביותר היא ללא ספק של פרטנר מבחינת הערך לכסף שלכם. האפשרות להתחבר לסיבים אופטיים במקומות שבהם הם זמינים הופכת את חווית הצפייה לאפילו נעימה יותר.

ליס יש יתרון בכל מה שקשור לסרטים ואצל סלקום הממשק מעט מהיר יותר, אך לא בטוח שמי שנולד לפני דור ה-Y יסתדר אתו…

החבילות המומלצות ביותר עבור השוואת חבילות טלווזיה מוזלות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *