חוששים לטבוע באוקיינוס אדום? קחו גלגל הצלה!

החבילות המומלצות ביותר עבור חוששים לטבוע באוקיינוס אדום? קחו גלגל הצלה!

בעולם אוטופי, אתם והעסק שלכם הייתם שטים ברוגע ונחת במי האוקיינוס הכחול – נטול סופות, גלים גבוהים ובעיקר – נטול כרישים (מתחרים). למרות שאנחנו כלל לא מכירים אתכם, אנו מנחשים כי את העסק שלכם אתם משיטים באוקיינוס אדום – תחרותי ומאתגר. אז איך פועלים בסביבה רוויית מתחרים, מעצימים את הנוכחות העסקית ומתחזקים מוניטין של "שחקנים ראויים"?

חוששים לטבוע באוקיינוס אדום? קחו גלגל הצלה! | צ׳ק בוקס השוואת מחירים לעסקים

צרו/מצאו בידול והחצינו אותו

אז מי הם המתחרים שלכם בכלל? עסקים המציעים מוצרים זהים למוצריכם, הפונים לאותו קהל יעד. לדוגמא: מקדונלד'ס, בורגר קינג ובורגר ראנץ' הישראלית, מציעות בסופו של דבר מוצר זהה שתכליתו לענות על צורך זהה: לאפשר ללקוח רעב לצרוך ארוחה משביעה שמוכנה בתוך דקות. בהנחה וגם לכם יש עסק המציע מוצר זהה – ארוחת המבורגר וצ'יפס, הרי שיש לכם מתחרים (וכפי שניתן להבין – מתחרים חזקים מאד ש"שבעים" מנתח שוק משמעותי).

אז תחרות – יש. עם זאת, יוכל להיות לכם דבר נוסף – בידול. הבידול הוא כל מה שמייחד אתכם ועשוי להעניק לכם יתרון אל מול המתחרים. בידול יכול להיות 50% הנחה על ארוחות המוזמנות מ-22:00 בערב, שתייה במילוי חופשי, שתי תוספות להמבורגר במקום תוספת אחת וגם פריטים מיוחדים בתפריט: לחמניות ללא גלוטן, מנות טבעוניות, גלידה ללא סוכר וכיוצא בזה.

העניקו ללקוח ערך מיוחד

לעסק שלכם יש לגיטימיות בגלל שני דברים עיקריים: אתם עונים על צורך בסיסי ומעניקים ערך רב. מבלי שהשניים האלו מתקיימים, הסבירות כי יהיו לעסק קונים, נמוכה. באוקיינוס אדום, בו אתם מתחרים עם עסקים נוספים על אותו קהל יעד, עליכם להעניק חשיבות אדירה לערך שאתם מספקים – במוצר ובשירות. אז איך מעניקים ללקוח ערך ואיך הוא עשוי לסייע לכם בסביבת אוקיינוס אדום?

נניח והעסק שלכם מציע קורס דיגיטלי בקידום אתרים. כידוע לכם, ישנם עוד המון עסקים המציעים קורסים אונליין, כך שיש לכם תחרות (ובתחום הזה ספציפית – תחרות גדולה מאד). הערך שתעניקו במסגרת הקורס שלכם, אמור להניע את המתעניין לקחת אתכם בחשבון, ובתקווה – להירשם לבסוף לקורס שלכם. הערך הוא בעצם התשובה לשאלה שישאל המתעניין: "מה הקורס של חברה X ייתן לי?". הערך אם כן יכול לבוא לידי ביטוי בדברים הבאים:

  • עבודה מול לקוחות אמיתיים במסגרת הקורס
  • התנסות מעשית בקידום אתרים – מהחלפת קישורים ועד כתיבת תוכן
  • קורס שבסופו מקבלים הסטודנטים ליווי במציאת עבודה
  • השתתפות במפגשי נטוורקינג
  • פגישה ללא עלות עם יועץ עסקי לסטודנטים שמעוניינים לעבוד בתחום כעצמאיים ועוד…

דעו מיהם הכרישים הגדולים ששוחים לידכם

באוקיינוס, כמו באוקיינוס, ישנם כרישים. במקרה הזה – המתחרים הגדולים שלכם. כל עוד הייתם פועלים באוקיינוס כחול, לא הייתם מאוימים ע"י מתחרים שמאיימים על הצמיחה, הרווחים ולעתים – אפילו על הקיום שלכם. כשאתם יודעים מי המתחרים שלכם, אתם יכולים לדעת טוב יותר מי אתם – מה יש לכם להציע ומה ראוי שתתחילו להציע. אז מהו המידע שתוכלו לחלץ ממחקר על המתחרים?

  • במה המתחרים שלכם טובים מאד (לדוגמא: מכירות ושירות לקוחות)
  • במה המתחרים שלכם מאד לא טובים (לדוגמא: שירות לקוחות)
  • הלקוחות של המתחרה שלכם מתלוננים על שירות ו/או מכירות גרוע? בקמפיין הבא שלכם ענו על נקודת הכאב הזו! תוכלו גם לקרוא על זה בכתבה שלנו '5 טיפים מעולים לשיחת מכירה ראשונית!'

אל תשמיצו את המתחרים שלכם. אף פעם!

האם כל האמצעים כשרים כשישנה תחרות? התשובה היא שלא. גם בתחרויות ישנם חוקים ברורים, ובעת שהמתחרים אינם מצייתים להם, הם עלולים להיפסל. ההמלצה אליכם היא שלא להשמיץ את המתחרים שלכם – לא בפגישות מול לקוחות ובטח שלא כחלק מאסטרטגיית קמפיין פרסומי. תקיפה מצטיירת כחולשה, והדבר האחרון שאתם רוצים לנכס לעצמכם הוא תדמית של חלשים בשוק תחרותי. החצינו את העוצמות, העשייה והערך שאתם שואפים לספק ללקוחותיכם. גם באוקיינוס אדום, יש מספיק מקום לכולם.

החבילות המומלצות ביותר עבור חוששים לטבוע באוקיינוס אדום? קחו גלגל הצלה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *