כל מה שצריך לדעת לפני שקונים קופה ממוחשבת לעסק ב- 2020

החבילות המומלצות ביותר עבור כל מה שצריך לדעת לפני שקונים קופה ממוחשבת לעסק ב- 2020

בעלי עסק רבים כבר הבינו, שהיום יותר מבעבר, החשיבות של בחירת הקופה המתאימה לעסק היא קריטית.

לא פעם נתקלנו בבעלי עסקים שעושים שימוש לא נכון בקופה או גרוע מזה, לא עושים בה שימוש בכלל. התוצאות העסקיות של כל עסק היא נגזרת מכמות הנתונים שיש לו והיכולת שלו לקבל החלטות חכמות ומושכלות לטובת העסק.

קחו את ענף המסעדנות כדוגמא. שולי הרווח בענף הם לא גבוהים בלשון המעטה. בעל מסעדה שלא "סופר גרגרי אורז" לא יכול להישאר רווחי לאורך זמן. קופה ממוחשבת מותאמת למסעדות יכולה להוות עבור אותה מסעדה כלי שיווקי / ניהולי / תפעולי שיעניק לה את היכולת "לספור גרגרים". בפועל: מערכת ניהול וסידור שולחנות, ניהול מלאי לפי מק"ט, מכירות, סידורי עבודה, דוחות מכירות ושיווק, ניהול מספר קופות במקביל וכדו' – בתוך מערכת אחת שמדברת שפה אחידה מהווה יתרון ענק וכלי יקר מפז למסעדה.

מטה תמצאו את הנקודות העיקריות שמצאנו לנכון להעביר בכל קטגוריית קופות

קופות רושמות פשוטות

הקופות הרגילות שכולנו מכירים. קופה רושמת סטנדרטית היא קופה לא דיגיטלית המשמשת בעיקר כקופסת כסף. מגיע באופן סטנדרטי עם מגרת כסף built in , קורא כרטיסי אשראי ("שפתיים"), ומדפסת טרמית (בקופות הישנות יותר תמצאו מדפסת דיו ישנה).

למה כדאי 

מחיר: לרוב תמצאו קופות רושמות פשוטות בעלות נמוכה משמעותית. ללא עלויות אחזקה שוטפות

נוחות ופשטות: מתוקף היותן פשוטות, תפעול הקופה הוא פשוט וקל להבנה.

למה לא

לא מכילה יכולות בסיסיות: כבר אמרנו, אנחנו רוצים "לספור גרגרי אורז". קופה רושמת לא תעניק לבעל העסק שליטה מלאה אלא פשוט תהווה "קופסת כסף".

נראות וייצוגיות: בפשטות, הם לא פשוט לא נראות טוב.לעסקים שמנהלים את התשלום ישירות אל מול הלקוח – כדאי יהיה לקחת בחשבון סעיף זה.

קופות רושמות ממוחשבות

קופה ממוחשבת לעסק מורכבת מ-2 חלקים עיקריים ותוספות:

  1. מערכת הניהול : בפועל, תוכנת מחשב לניהול ותפעול הקופה אשר מותקנת על מחשב
  2. מחשב – ה"ברזל" עליו מותקנת מערכת הניהול
  3. תוספות נילוות – מדפסת, מקלדת, עכבר וכדומה 

חשוב להדגיש: המחשב עליו מותקנת התוכנה הוא ייעודי לאותה תוכנה. אם רכשתם מחשב ותוכנה מחברה מסויימת, וכעת אתם רוצים לעבור לחברה אחרת, ככל הנראה, שהמחשב שברשותכם לא מתאים ותדרשו או לבצע התאמות או לרכוש מחשב חדש המתאים לתוכנה החדשה. 

כל מה שצריך לדעת לפני שקונים קופה ממוחשבת לעסק ב- 2020 | צ׳ק בוקס השוואת מחירים לעסקים
קופה רושמת ממוחשבת לעסק מבית וריפון כל מה שצריך לדעת לפני שקונים קופה ממוחשבת לעסק ב- 2020 | צ׳ק בוקס השוואת מחירים לעסקים

קופות ממוחשבות מכילות כלים רבים. לדוגמא: 

  • ניהול מלאי כולל ניהול מק"ט של העסק
  • הקמה וניהול שוטף של מועדון לקוחות
  • ניהול מכירות ומבצעים בחנות
  • סליקת אשראי מתקדמת
  •  הנהלת חשבונות ותזרים מזומנים
  • ניהול עובדים וסידור עבודה
  • ניהול שולחנות 
  • דוחות ולוחות בקרה לניהול השוטף של העסק 

למה כדאי 

יעילות: בהשוואה לקופות הרושמות הפשוטות, מדובר על חללית של ממש. קופות ממוחשבות מכילות מגוון ענק של כלים יעילים לניהול השוטף של העסק וכפי שאמרנו, מהוות כלי עזר של ממש לבעל העסק. 

נראות:היום  יותר מתמיד, קופות חדישות פשוט נראות טוב. מסכי התצוגה והאריזה עברו שדרוג. המראה החדשני שלהם תורם לחווית הרכישה של הלקוח ומעצים את המותג. 

למה לא

מחיר: בעוד קופה רושמת פשוטה נמכרת בדר"כ בטווח של כמה מאות ועד 1,500 ₪, הקופה הרושמת הממוחשבת נמכרת בכמה אלפי שקלים. תוכלו למצוא עסקאות ליסינג או השכרה 

קופות רושמות ממוחשבות בענן

את המאמר הזה, אתם רוב הסיכויים קוראים ממכשיר הטלפון החכם שלכם, או מהלפטופ או מהמחשב הנייח שלכם.  

בזכות התקדמות הטכנולוגיה המואצת יש לכל אחד מאיתנו בכיס מחשב קטן אך עוצמתי, תוסיפו לזה את מהירות ויציבות האינטרנט שעלתה פלאים – וקיבלתם חומרה מלאה לקופה רושמת ממוחשבת אצלכם בכיס / על שולחן העבודה.  

תוכנת הניהול – שהיא כעת למעשה אפליקציה לכל דבר –  יושבת בשרת מרוחק ובאמצעות רשת האינטרנט ניתן לגשת לקופה מכל מקום דרך כל מכשיר.  

אז איך עובדים עם קופה ממוחשבת בשטח?

בפועל,  מלצרים במסעדה יכולים לקחת את הנייד האישי שלהן, להתקין את האפליקציה ולהתחיל למכור ולהעניק שירות מכל מקום ברחבי המסעדה מבלי לגשת לקופה המרכזית. 

הפתרון הזה מותאם במיוחד למסעדות בימי הקורונה שכן הוא מאפשר הזמנת המנה לשולחן ללא מגע אדם. 

למה כדאי 

ניידות מלאה: בדיוק כשם שאתם יכולים לגשת לאתר שלנו ולהשוות מחירים מכל מקום , כך גם ניתן לגשת למערכת הניהול של הקופה מכל מקום בעולם. כל מה שצריך זה מכשיר נייד וחיבור סלולרי

עלויות: טאבלט פשוט ב 700 ₪ יהווה תחליף מעולה למחשב של קופה ממוחשבת שמחירו יגיע ל-  3,500 ₪ לכל הפחות. החסכון בעלויות הוא משמעותי.

למה לא

לא מצאנו סיבות שבגינם לא כדאי יהיה לרכוש קופה ממוחשבת בענן. כמובן שהפתרון לא רלוונטי לרשתות סופר או קמעונאים גדולים שדורשים אופרציה מורכבת הרבה יותר. 

לסיכום:

התאמת הקופה לעסק היא מלאכת מחשבת. 

נסו להבין בדיוק מה העסק שלכם צריך: איזה מודלי ניהול (מלאי, מכירות, שיווק), כמה קופות נדרשות בעסק באיזה מערך (האם יש קופה ראשית שמנהלת את השאר?), טיב החיבור לאינטרנט וכמות השימוש בקופה (פיצוציה שמוכרת המון מוצרים ביום לעומת מספרה שמקבל יחסית פחות לקוחות).

לאחר מכן בחרו את הקופה שמתאימה ביותר לעסק עם התחשבות בכל הנתונים. 

אם אתם עדיין זקוקים לייעוץ והכוונה בנושא – אנחנו כאן לשירותכם! 

החבילות המומלצות ביותר עבור כל מה שצריך לדעת לפני שקונים קופה ממוחשבת לעסק ב- 2020

3 ביקורות “כל מה שצריך לדעת לפני שקונים קופה ממוחשבת לעסק ב- 2020

    1. שלום
      האם קיים סעיף בחוק שקובע תקופה של תמיכה בתוכנה של קופה רושמת ?
      כלומר, האם חברה רשאית לטעון שהיא מפסיקה את התמיכה בקופה מסויימת מאחר וקיימת קופה יותר חדשה ובכך, לא ניתן להעביר בעלות למרות שהיא עדיין עובדת ?

      1. היי מוני, אחלה שאלה שלדעתי יותר קשורה לתחום המשפטי ומאוד נקודתית לחברה כזו או אחרת. אם תגיד לנו באיזה חברה מדובר נוכל לנסות לבדוק..
        האם עוד בעלי עסקים נתקלו בבעיות כאלה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *