לחשוב גבוה, כל היתרונות שבמרכזיית הענן!

בעשור שחלף ראינו מגמה ברורה של העברת יותר ויותר שירותי תקשורת לענן. שירותי התקשורת הישנים בדרך כלל פעלו כתוכנה בתוך מערכת ההפעלה שלנו ולא כ"שירות כתוכנה" (Software as a Service) והיו לכך מספר מגבלות בולטות:

1.עדכוני גרסה: היה צורך לעדכן גרסאות מדי כמה זמן וחלק מהחברות ניצלו זאת על מנת לדרוש מאיתנו תשלום נוסף עבור מעבר בין גרסה מלאה לגרסה מלאה אחרת. לדוגמה, אם שילמנו על גרסה 7,היינו מקבלים רק את העדכונים שלה (7.x), אבל מעבר לגרסה 8 הייתה דורשת מאיתנו לשדרג.

2.גיבוי: הגיבוי על המחשב המקומי הצריך בדרך כלל חיבור של התקן חיצוני כמו כונן רשת / כונן קשיח חיצוני ובתקופה מסוימת אפילו קלטות גיבוי… לא נוח.

3.גישה: העובדה שכל מחשב הריץ גרסה מקומית חייבה את כל התוכנות לעבוד בתצורת רשת על גבי שרת מקומי, שולחנות עבודה וירטואליים ושאר שיטות שהשאירו את כל המערך שלנו חשוף לפריצות.

לעומת זאת, במודל של "שירות כתוכנה" אנחנו מתחברים לאתר אינטרנט על שרת מאובטח או אתר אינטרנט ארגוני הנמצא בתוך פורטל פנימי. כפועל יוצא מכך, העובדים שלנו יכולים להתחבר לעבודה בצורה מאובטחת בכל רגע ומכל מקום גם אם היום הם כלל לא הגיעו למשרד (לצערנו זה נשמע יותר מדי מוכר היום…).

מהם ההבדלים הספציפיים בתחום המרכזיות?

מלבד כל היתרונות שצוינו לעיל, יש עוד מספר הבדלים שהופכים את המרכזייה בענן על גבי האינטרנט (מרכזיית IP) להרבה יותר משתלמת ויעילה מהמרכזייה הקלאסית.

עלות: מרכזיה פיסית היא בדרך כלל עסק יקר שדורש לא רק תוכנה, אלא גם תשתית יקרה מעבר לנקודות הקצה. לעומת זאת, מרכזיה בענן בנויה על פי מודל בהתאמה אישית. כלומר, בדרך כלל משלמים על פי מספר השלוחות, הקווים הווירטואליים וכו'.

אגב, מכיוון שהשרת שמריץ את המרכזייה תמיד מריץ את הגרסה האחרונה, לעסק או החברה כל עניין הגרסאות לא רלוונטיות והוא פשוט מקבל רשימה של עדכונים בכל פעם שמתרחש עדכון גרסה משמעותי.

סקלביליות (יכולת גדילה) : פועל יוצא של הסעיף הקודם. אם העסק שלכם גדל וזקוק לדוגמה ליותר נקודות קצה או נפח אחסון גדול יותר עבור תיעוד שיחות, אתם יכולים בדרך כלל לשנות את מאפייני החבילה שלכם בזמן אמת ולשלם יותר רק מהרגע שבו ביצעתם שינוי בחבילה. כל זאת בלי לשנות את המערך הפיזי (למעט חיבור של ציוד קצה חדש למערכת).

גיבוי ואבטחה: מרבית שירותי הענן משתמשים בכמה שרתים במקביל ומצפינים את כל המידע שעובר בין המחשב שלכם לבין השרת. ולמרות זאת, ההמלצה היא להפריד בין שירותים שונים כמו למשל מרכזיה ו-CRM, אך עדיין לדאוג לכך שהן יוכלו לדבר זו עם זו (או שלמוקדנים ובעלי התפקידים תהיה גישה אליהם בזמן אמת). הסיבה היא שאם חס וחלילה אחד מהם מותקף, התוקפים לא יקבלו בהכרח גישה גם לשירותים האחרים.

חיבור גלובאלי: אם בעבר לכל מדינה היו את התקנים שלה וחיבור בין מרכזיות שונות ברחבי העולם היה הופך לסיוט, היום יש לא מעט חברות בינלאומיות. רכישה של מרכזיה גלובאלית עבור העסק תאפשר להפעיל אותה בכל אחד מהמשרדים ברחבי העולם בשפה המקומית וכמובן לשמור על תקשורת בין המרכזיות בזמן אמת ללא חיובים אסטרונומים על שיחות בינלאומיות.

בונוס: שלוש הנחות פופולאריות שגויות שיש לחברות ועסקים בנוגע למרכזיות בענן:

לסיכום

מרכזייה בענן היא כבר הרבה יותר מסתם פתרון שעדיף על המרכזייה הוירטואלית או הרגילה והיא הופכת לסטנדרט הקובע, ממש כמו שהיום נעשה נדיר לראות עצמאיים שמסתובבים עם פנקסי קבלות. ככל שתקדימו לעבור אליה, כך תחסכו יותר כסף ותהפכו את התקשורת שלכם בעסק להרבה יותר נעימה ויעילה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *