החבילות המומלצות ביותר עבור ארזתם את המחשב לבד? על תופעת הנוודות הדיגיטלית

לחכות לסוף השבוע בכדי להתעורר מיקיצה טבעית, לשתות קפה במקום טרנדי ולשטוף את העיניים מול גלי תכלת, זו אפשרות. אם היא נשמעת לכם לא רעה, חכו שתשמעו על אפשרות נוספת: לעצב את שגרתכם כך שבכל יום בשבוע תוכלו ליהנות מכל אלו! ב-2021, האמצעים הטכנולוגיים מאפשרים לכם לעבוד (ולהיות עובדים טובים יותר!) גם מרחוק – רחוק מהמשרד ורחוק מישראל. הנוודות הדיגיטלית כבר מזמן אינה "טרנד", אלא אורח חיים/פורמט עבודה לגיטימי, הפועם למקצב המציאות הדיגיטלית החדשה.

ארזתם את המחשב לבד? על תופעת הנוודות הדיגיטלית | צ׳ק בוקס השוואת מחירים לעסקים
ארזתם את המחשב לבד? על תופעת הנוודות הדיגיטלית | צ׳ק בוקס השוואת מחירים לעסקים

נוודות דיגיטלית מותנית בשלושה דברים: מחשב, חיבור זמין לאינטרנט ומקצוע שהעיסוק בו אינו מחייב בנוכחות פיסית במקום מסוים. קופירייטרים, כותבי תוכן לאתרים, מעצבים גרפיים, מפתחים, מקדמי אתרים, פלנרים, מנהלי רשתות חברתיות, בעלי חנויות דיגיטליות ועוד, יכולים ליהנות מאחד התארים הנחשקים ביותר: נוודים דיגיטליים!

למה שתרצו להיות נוודים דיגיטליים?

הנוודות הדיגיטלית משדרגת בהכרח את תנאי העבודה הקיימים, וזו הסיבה העיקרית שבעלי מקצועות רבים מעוניינים לנכס לעצמם את התואר "נוודים". אם כן, מהם היתרונות הבולטים של הנוודות הדיגיטלית?

  • עובדים בלראות עולם – הנוודות הדיגיטלית אמנם אינה חופשה, אך האפשרות לעבוד ממסעדות, חללי עבודה מודרניים, שדרות ציוריות ותוך כדי נסיעה בין מדינות ברכבת, מטשטשת כמעט לחלוטין את תחושת "נטל העבודה". הנוודים הדיגיטליים מעידים כי עבודתם (כן, הג'וב שמכניס להם כסף), הופכת בהדרגה לתפאורתה של העבודה הדומיננטית והמשמעותית – לראות עולם!
  • המוטיבציה לעבוד – עולה! – תנאי העבודה המשודרגים תורמים למוטיבציית עבודה גבוהה בקרב הנוודים. השפה הזרה, האנשים החדשים, הרחובות המרהיבים, האדריכלות יוצאת הדופן ואפילו טעמו השונה של הקפה – כל אלו מעוררים התרגשות שמציתה מוטיבציות חדשות. המוטיבציה שמתעוררת לא תורמת רק לחוויית עבודה טובה יותר, אלא שהיא משפיעה גם על היעילות וההישגים.
  • מניעת שחיקה – גם בעלי מקצועות שמתייגים בלי סוף #lovemyjob, עלולים לסבול בשלב מסוים משחיקה. פעמים רבות, השחיקה אינה נובעת מהעבודה עצמה, אלא מטעמה המשמים והמכבה של השגרה. הסבירות שתסבלו משחיקה כשאתם עובדים חודש בלונדון, שבועיים בבריסל וחודש אחר כך בניו יורק, נמוכה.
  • חיסכון כספי – ישנם נוודים שהמוטיבציה העיקרית שלהם לנדוד היא לחסוך כסף. ההבנה כי עם יוקר המחייה בישראל קשה (ולעתים אף בלתי אפשרי) לחסוך כסף, מניעה רבים לנדוד למקום המשדך בין איכות חיים גבוהה למחייה זולה.

טיול לצד עבודה, ולא עבודה לצד טיול

הנוודות הדיגיטלית היא זכות! עם זאת, אימוץ פורמט החיים-עבודה החדש, מצריך מכם להיערך בהתאם. כשכירים או כעצמאיים, היקף המטלות וגודל האחריות, נותרים זהים. ומה בכל זאת משתנה? סביבת העבודה – ממשרד אפרורי לאינספור מקומות מרתקים מהם תוכלו לעבוד. במידה וגם אתם רוצים להפוך נוודים, ראוי שתטפחו מודעות לדברים הבאים:

  • הקפדה על זמינות גבוהה – למרות שאתם שוהים בחו"ל ואתם ב-state of mind של חופש ושחרור, זכרו כי מטרת הנסיעה מלכתחילה הייתה עבודה. ולכן, חשוב שתקפידו ותשמרו את הזמינות הגבוהה – למנהלים הישירים, לעמיתיכם ובטח שללקוחותיכם (במידה ואתם עצמאיים).
  • עבודה בשעות הפוכות – כל עוד תבחרו לנדוד לאירופה לדוגמא, הרי שפערי השעות לא ישפיעו על שעות העבודה שלכם. עם זאת, במידה ותעתיקו את מקום עבודתכם לארצות הברית, תאילנד או אוסטרליה, צפוי לכם אתגר: עבודה בשעות הפוכות. ומה זה אומר? שבשעות שאתם תעבדו במרץ, החבר'ה בארץ ישנו, ולהפך. אז כן, לעתים לא תהיה לכם ברירה אלא להיות נוכחים בשיחת ZOOM ב-02:30.
  • דאגו לקו תקשורת ו/או מרכזייה בענן תקין ואיכותי עם הבית / לקוחות או ספקים. כל עוד תדאגו לייצר שגרה ברורה עבור הצד שני, לא אמורה להיות בעיה

אהבה למה שאתם עושים כבר לא מספקת אתכם, ואתם כמהים להתרגש ולהתאהב מחדש? תוכלו לנדוד עם האחת שלכם – עבודתכם, למקום חדש – מעורר יותר ומרגש יותר!

החבילות המומלצות ביותר עבור ארזתם את המחשב לבד? על תופעת הנוודות הדיגיטלית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *