החבילות המומלצות ביותר עבור איך עקרונות שיטת ה-NLP יהפכו אתכם למנהלים טובים יותר לעובדיכם?

מה אם היו אומרים לכם שתוכלו לתקשר טוב יותר עם עובדיכם, לחזק את שיתוף הפעולה ביניכם, לרתום אותם לדרך שלכם ולחזק את שביעות הרצון שלהם ממקום עבודתם? לשמחתכם ולהפתעתכם, אינכם צריכים לייחל למערכת יחסים מקצועית שכזו, אלא שעיצובה וטיפוחה – בשליטתכם!

שיטת ה-NLP שפותחה בשנות השבעים בארה"ב, מבוססת על מגוון עקרונות וכלים יישומיים. אנו שמחים להציג בפניכם שלוש הנחות יסוד של שיטת "ניתוב לשוני פיזיולוגי". למידתן, הבנתן ואימוצן יאפשרו לכם לחדד את כישוריכם הניהוליים, להעצים את העובדים ולייעל את תהליכי העבודה.

1.המפה אינה השטח

הנחת היסוד הבסיסית משיטת ה-NLP היא שהמפה שונה מהשטח. ובמילים פשוטות יותר? אין באמת אמת אחת (גם אם נדמה פעמים רבות שכן). לעתים, מבלי שאתם שמים לב, אתם שופטים ומבקרים את עובדיכם על החלטותיהם המקצועיות, על הדרך בה הם מנהלים קונפליקטים או משרתים את לקוחותיכם. מאחר והם פועלים בדרך שאינה הדרך בה אתם הייתם פועלים, עלולים להתעורר בכם תסכול, כעס ולעתים גם אכזבה. במידה ותשקפו את הרגשות השליליים האלו בפני עובדיכם, המוטיבציה שלהם ומערכת היחסים המקצועית שבניתים, יכולות בקלות להתערער.

על פי שיטת ה-NLP, כל אדם חווה את המציאות בצורה הייחודית רק לו. מסיבה זו, כל אדם מגיב לאירועים בצורה שונה, חווה רגשות בעוצמות שונות ומעניק פרשנות אחרת לכל סיטואציה – בחיים האישיים והמקצועיים. ההבנה שלכם כי אין מציאות אחת או אמת אחת, עשויה למנוע חיכוכים, אי נעימויות או חלילה לפגוע במוטיבציית העובדים.

איך עקרונות שיטת ה-NLP יהפכו אתכם למנהלים טובים יותר לעובדיכם?| צ׳ק בוקס השוואת מחירים לעסקים
איך עקרונות שיטת ה-NLP יהפכו אתכם למנהלים טובים יותר לעובדיכם?| צ׳ק בוקס השוואת מחירים לעסקים

2.אין כשלון, יש משוב

בעולם אוטופי, העובדים שלכם היו חווים אך ורק הצלחות, מתגאים בהישגים מרשימים וקוצרים מחמאות. בעולם העסקי (ובמציאות באופן כללי), זה לא ממש עובד כך. תמיד יהיו ימי עבודה מאתגרים, לקוחות שקשה לרצות ומשימות מורכבות לפיצוח. האם כל אלו מגדירים את עובדיכם או מעידים על כישלון שלהם? התשובה היא שלא, לפחות לא לפי שיטת ה-NLP.

שיחת המכירה עם הלקוח לא צלחה, העובד לא הצליח לגייס חסויות ושיחת השימור הסתיימה בנטישת הלקוח? סביר כי עובדיכם יחוש תחושת כישלון. זהו המקום שלכם, המנהלים, להעצים את העובד ולשקף בפניו כי זהו משוב. תפישת "הכישלון" (לכאורה כמובן) כמשוב, תחסוך מהעובדים תחושות שליליות כמו כעס, אכזבה, פגיעה בערך העצמי, אפס תחושת מסוגלות וכן הלאה. שימו לב כי המשוב אמור להניע את עובדיכם לבצע בדק בית פנימי. המטרה: ללמוד ולצמוח! המשוב יכול להציף את הדברים הבאים:

  • לטפח הקשבה פעילה מול הלקוח
  • לחזור ללקוח ביום ובשעה שתואמו מולו
  • התגמשות עדיפה פעמים רבות על התעקשות וכן הלאה..

3.התגובה שאתם מקבלים מעידה על איכות התקשורת

כמה פעמים יצא לכם לנהל שיחה עם עובדיכם ובמהלכה חשתם כי הצד השני לא מבין אתכם? אפשר לנחש כי לא מעט פעמים. הנטייה הטבעית במקרים שכאלו, היא "להאשים" את העובד: איך הוא לא מבין אותי, הייתי ברור, הבעיה היא אצלו וכן הלאה. ע"פ ה-NLP, האיכות של התקשורת נמדדת בהתאם לתגובה שקיבלתם. המסר שלכם לא עבר? רגע לפני שאתם מתנערים מאחריות ("הוא לא מבין כלום!"), קחו אחריות ("אולי לא הסברתי את עצמי מספיק טוב?"). טפחו מודעות לא רק למה אתם אומרים, אלא גם לאיך אתם אומרים. כך, תוכלו להימנע בקלות מקצרים בתקשורת ולייעל את תהליכי העבודה.

הפסקת סיגריה? צאו עם עובדיכם לדמיון מודרך!

אחד הכלים הדומיננטיים ביותר ב-NLP הוא הדמיון המודרך. אתם תוהים לעצמכם "מה לעסק רציני כמו שלי ולדמיון מודרך"? חכו רגע. לעתים (באופן טבעי לחלוטין), עובדיכם נסערים, לחוצים ומתוחים – ממשימות, יעדים, פגישות, הדרכות שהם צריכים להעביר וכן הלאה. ואיך מתמודדים עם אותם המתחים? ישנם העובדים שבוחרים להדחיק אותם, ואלו שפשוט יוצאים להפסקת סיגריה.

הנה לכם דרך בריאה ויעילה יותר בחסות ה-NLP: דמיון מודרך! כל שעובדיכם צריכים בכדי לצאת לדמיון מודרך הוא אך ורק דמיון. מאחר ומדובר על דמיון, הרי שיכול כל עובד, בכל רגע נתון, להיות היכן שהוא רק רוצה: לקחת פסק זמן בבית קפה בתל אביב, לנפוש בתאילנד ולהתמלא בשלווה או לדמיין איך הוא מצליח בפגישה עם לקוח בחדר הישיבות. המטרה היא לדמיין מציאות, לחוות אותה ולהרגיש אותה כמוחשית. מחשבה יוצרת מציאות? קראו לזה כך!

החבילות המומלצות ביותר עבור איך עקרונות שיטת ה-NLP יהפכו אתכם למנהלים טובים יותר לעובדיכם?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *