איך מעלים ומשמרים מוטיבציה לעובדים באמצעות מילים?

החבילות המומלצות ביותר עבור איך מעלים ומשמרים מוטיבציה לעובדים באמצעות מילים?

אזהרת קלישאה שחוקה לפניכם: למילים יש כוח! מילה יכול להרים ולהעצים, אך בכוחה גם להוריד ולעכב. לשמחתכם (ובעיקר לשמחת העובדים שלכם), יש לכם שליטה מלאה על המילים, דרכי הביטוי והגישה הניהולית שאתם מאמצים.  

טיפוח מודעות למילים ולאינטונציה שלכם, יחולל פלאים במערכת היחסים שלכם עם עובדיכם! האם אתם צריכים לשקול מילים? האמת היא שכן וזהו ההסבר:

  • עובד שטוב לו יהיה עובד טוב – לכם ולארגון
  • עבודה טובה וביצועים מרשימים מותנים במוטיבציה גבוהה
  • מקור המוטיבציה של העובדים – אתם, המנהלים!
  • מוטיבציה ניתן לייצר באמצעות מילים מעצימות וחיזוקים חיוביים

בנו באמצעות המילים הנכונות וה"אטיטיוד" נכון, גשר ביניכם ובין עובדיכם. ומי יצא נשכר? שניכם!

1."תודה רבה!"

כשעובדיכם עוד היו בסטטוס "מועמד לתפקיד", ביצעתם מולו תיאום ציפיות מלא: הגדרת התפקיד, מה מצופה ממנו ברמה המקצועית ומהו השכר שהוא יקבל עבור עבודתו. במילים אחרות? תנאי מערכת היחסים ידועים ומוסכמים על שני הצדדים. אפשר לנחש כי בהסכם העבודה עליו חתם העובד, אין סעיף המחייב אתכם, המנהלים, להודות לו על כל משימה שהוא מבצע. עם זאת, כדאי מאד שתכניסו אותה ללקסיקון שלכם ושתשתמשו בה כמה שיותר!

שימור מוטיבציית העובד מתחיל בהכרת התודה שלכם! העובד סיים משימה לפני הדד-ליין, הצליח לרצות לקוח קשה, נתן שעות נוספות וחנך בצורה פנומנלית עובד חדש? הודו לו על כך! "תודה רבה" מכם משקפת בפניו את הערכתכם, מעצימה אותו וממלאה את מאגרי המוטיבציה.

איך מעלים ומשמרים מוטיבציה לעובדים באמצעות מילים? | צ׳ק בוקס השוואת מחירים לעסקים
איך מעלים ומשמרים מוטיבציה לעובדים באמצעות מילים? | צ׳ק בוקס השוואת מחירים לעסקים

2."איך לדעתך ראוי שנתמודד עם האתגר הזה?"

רוב הזמן עובדיכם מתייעצים אתכם על נושאים מקצועיים. עם זאת, לא אחת גם אתם רוצים (וצריכים) להתייעץ איתם. לעתים, עובדיכם "נוגעים" בנישות מקצועיות שאין לכם בהכרח היכרות איתן, כך שנקודת מבטם המקצועית, חיונית עבורכם. אל תהססו לפנות לעובד שלכם ולבקש בעצתו, אלא להפך! כשאתם מבקשים מעובד לחלוק אתכם את נקודת מבטו המקצועית, אתם אומרים לו באופן חד משמעי: "אתה איש מקצוע שאני מעריך, ואני מעוניין לשמוע את דעתך". המוטיבציה וביטחונו העצמי-מקצועי של העובד? עולים!

3."אני יודע כמה השקעת. זה מאד מוערך בעייני!"

"החיסרון" העיקרי במאגרי המוטיבציה הוא שצריך לתדלק אותם באופן קבוע. "היתרון" הוא שניתן לתדלק אותם בקלות – באמצעות חיזוקים חיוביים. כידוע, ישנן משימות שעובדיכם מצליחים "לנקות" מהר מהשולחן. עם זאת, ישנן משימות שדורשות מהם להשקיע קצת יותר (ולעתים – המון!). כל עובד רוצה לדעת שמנהלו "רואה" אותו – את מאמציו, נכונותו ומחויבותו הגבוהה לארגון.

חשוב להדגיש: החיזוקים החיוביים חיוניים גם (אפילו בעיקר) כשמאמצי העובד לא הניבו פרי. במצבים שכאלו, המוטיבציה שלו מטבעה נפגעת, והדרך היחידה "לשקם" אותה היא עם טפיחה על שכמו. שקפו בפניו כי אתם רואים אותו, עדים לתהליכי העבודה שלו ומעריכים את השקעתו (שבפעמים רבות, אינה מובנית מאליה).

4."אני סומך עליך, יש לך יד חופשית!"

חופש מקצועי הוא אחד הדברים החשובים ביותר בבניית מערכת היחסים שלכם עם עובדיכם! שימו לב כי אתם מרחיבים את עובדיכם ולא מגבילים אותם. כל עובד, ללא יוצא מן הכלל, רוצה לדעת שאתם מאמינים בו, בוטחים בו ומעריכים את שיקול הדעת המקצועי שלו. להגיד לעובד "יש לך יד חופשית, אני סומך עליך!", זה לומר לו במילים אחרות: "אין לי ספק שאתה יודע מה צריך לעשות בכדי להביא תוצאות, ואולי גם יותר ממני. צא לדרך!". מתן חופש פעולה מקצועי (בגבולות האפשריים כמובן), מעודד יצירתיות, משאיר את העובדים "בתנועה" ובערנות גבוהה, מעלה את המוטיבציה שלהם ומחזק את ביטחונם העצמי.

החבילות המומלצות ביותר עבור איך מעלים ומשמרים מוטיבציה לעובדים באמצעות מילים?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *