החבילות המומלצות ביותר עבור סיביים אופטיים – הדרך המהירה ביותר לגלוש ברשת

מהיר פי 2 מהחיבור המקביל המהיר ביותר

כיום תשתית בזק מבוססת על קווי הטלפון שלנו ויכולה להגיע למהירות מוגבלת יחסית. תשתית הכבלים מבוססת על הכבלים שמעבירים את השידורים לממירים של HOT. המהירות המקסימלית שאפשר להגיע אליה בתשתיות אלו היא כ-500 מגה ביט (מהירות הורדה בפועל של קצת יותר מ-62MB   לשנייה).

לעומת זאת, אינטרנט בחיבור סיבים אופטיים מבוסס על סיב דק מאוד (כעובי שערת אדם) הבנוי משלוש שכבות: שכבת ליבה מזכוכית, שכבה חיצונית העשויה מזכוכית אף היא ושכבת מגן העשויה מפלסטיק ומגנה על השכבות הפנימיות.

מבנה זה מאפשר לאור לעבור במהירות גבוהה מאוד. האור הופך למידע דיגיטלי שעובר אף הוא במהירות גבוהה מאוד ,עד 1,000 מגה ביט (מהירות הורדה של 125MB!). במהירות זו פרק ממוצע של סדרת טלוויזיה שגודלו כמה GB  בודדים ירד תוך פחות מדקה ומובן שגם אין בעיה לצפות בסדרות באיכות 4K דרך נטפליקס, אמאזון פריים וכו'.

משחקי רשת מהירים יותר והזרמת משחקים לגיימרים

סיביים אופטיים – הדרך המהירה ביותר לגלוש ברשת | צ׳ק בוקס השוואת מחירים לעסקים

אחד הפקטורים המשפיעים ביותר על משחקי רשת מרובי משתתפים הוא מהירות ההעלאה לעומת מהירות ההורדה שבתורו משפיע על מדד חשוב מאוד שנקרא PING וכמעט כל גיימר מכיר אותו. באינטרנט סטנדרטי יש הפרש עצום בין שתי המהירויות (אינטרנט א-סינכרוני). לעומת זאת, אינטרנט סיבים אופטיים מאפשר מהירות העלאה גבוהה פי 10 מאשר הסטנדרט כיום וכך גם המשחק יציב יותר. חברות המשחקים הגדולות החלו להציע גם שירותים של הזרמת משחקים אשר זקוקים למהירות העלאה גבוהה.

רשת Wi-Fi שלא אוכלת את עצמה…

רשתות ה-Wi-Fi הנפוצות שעליהן "רצים" כמה מכשירים במקביל גורמות לירידה משמעותית באיכות החיבור והמהירות בין כל המכשירים. לעומת זאת, הסיבים האופטיים מאפשרים לקבל מהירות גבוהה ולא משנה כמה מכשירים מחוברים לרשת, זאת בתנאי כמובן שעוצמות השידור והקליטה גבוהות מספיק.

מי אמר מרכזיה?

אחת התופעות המעצבנות ביותר היא חיבורי אינטרנט לא יציבים: משתמשי בזק תלויים בדרך כלל במרחק מן המרכזייה ואיכות הקווים ואילו משתמשי הכבלים תלויים במספר המשתמשים שגולשים איתם בו זמנית דרך נקודת התשתית המקומית.

לעומת זאת, החיבור דרך סיבים אופטיים הוא פרטי וכל אחד מקבל את המהירות המקסימלית בתוך אזורי הכיסוי של הרשת.

נשמע מצוין – מה מציעות החברות כיום?

המגבלה הראשית של פריסת הסיבים האופטיים כיום היא שאזורי העדיפות נמצאים בערים הגדולות והפריסה ליישובים קטנים יותר או הפריפריה היא איטית יחסית. בכל אחד מאתרי האינטרנט של ספקיות התשתית תוכלו לבדוק האם היישוב שלכם מחובר לרשת או לא, ולכן כדאי לבדוק את כל האפשרויות.

פרטנר פייבר : אין צורך בספק. מהירות העלאה והורדה של 20, 50 או 1000 מגה (תלוי בחבילה). אפשרות לטריפל של טלווזיה + אינטרנט + טלפון בייתי (לא סלולרי).

סלקום פייבר: אין צורך בספק. בסלקום החבילה המינימלית היא 50 מגה ויש גם 100. מלבד טריפל, יש גם חבילה מרובעת הכוללת טלפון ביתי ושניים או שלושה קווים סלולריים (בהתאם לחבילה).

Unlimited – למרות שאנלימיטד הייתה החלוצה בתחום, חבילת ה-1000 מגה שלה יקרה מאוד ותצטרכו גם לבחור ספק אינטרנט.

Bifiber – שירות חדש של בזק, מוגבל מאוד. נכון לתחילת 2020 רק פתח תקווה מחוברת לרשת ואין צפי מדויק להמשך הפריסה.

לסיכום, אם אתם זקוקים לאינטרנט מהיר במיוחד או שהחיבור שלכם סובל מבעיות של אי יציבות המפריעות לגלישה, כדאי לכם מאוד לבדוק את אופציית הסיבים.

החבילות המומלצות ביותר עבור סיביים אופטיים – הדרך המהירה ביותר לגלוש ברשת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *