החבילות המומלצות ביותר עבור ככה עושים את זה נכון – בוחרים בתשתית האינטרנט הכי מתאימה

תשתית HOT (כבלים)

תשתית הוט משתמשת בכבלי הנחושת המוכרים לנו מחיבורי הכבלים לקיר ומאפשרים מהירות גבוהה של עד 500 מגה. גם כאן מדובר לרוב בחיבור א-סינכרוני, כך שמהבחינה הזו אין יתרון משמעותי לחיבור כבלים.

לתשתית הכבלים יש שני חסרונות. החיסרון המרכזי והקריטי יותר הוא שהחיבור משותף עם אנשים נוספים המחוברים לתשתית באזור שלכם, ולכן יש עליות וירידות במהירות החיבור.

החיסרון השני שלא תמיד מודעים אליו הוא שחיבור הכבלים עשוי להיות מעט יקר יותר גם במהירות של 100 מגה, במיוחד כאשר מדובר בבאנדלים עם ספקים.

תשתית סיבים אופטיים

חיבור הסיבים האופטיים הוא כיום החיבור האיכותי יותר. יש בו הכי מעט ניתוקים והוא תומך במהירות של עד 1,000 מגה. סיבים אופטיים מבוססים על מידע המועבר באמצעות החזרים של קרן אור. מדובר בטכנולוגיה חדשה הרבה יותר מהשתיים הקודמות (באופן יחסי) שהומצאה בשנות ה-70.

החיסרון המשמעותי מאוד הוא שהתשתית עדיין לא פרוסה בכל רחבי הארץ מכיוון שהיא עצמה יקרה. יש כיום שלוש חברות שונות המספקות את התשתית: פרטנר, Unlimited וסלקום. גם בזק מתכננת להצטרף לשירות, כך שאפשר להבין שכאשר הפריסה תהיה רחבה יותר, יהיה מדובר במהפכה של ממש.

להסבר טכני מעט יותר על תשתית הסיבים האופטיים והשוואה שלהם לתשתית הכבלים, ניתן לצפות בסרטון הבא:

תשתית אינטרנט: השוואת מחירים

כאמור, קיימים הבדלים במחיר של התשתיות השונות, אך מכיוון שכיום מקובל מאוד לרכוש באנדלים של ספק ותשתית, מוטב להסתמך על בדיקת המחיר של הבאנדל כולו. באנדלים של ספק + חיבור כבלים נוטים להיות מעט יקרים יותר של תשתית בזק + ספק.

בנוסף, נכון להיום חיבור מהיר בסיבים אופטיים יקר יותר באופן משמעותי משתי התשתיות האחרות, אך לרוב איך צורך לבחור ספק, מה שמקל על השוואת המחירים (בהנחה שיש יותר מאפשרות אחת באזור שלכם).

לסיכום, בחירת תשתית אינטרנט צריכה להיעשות לא רק מתוך שיקולי מחיר, אלא גם משיקולי זמינות ואף הכתובת הספציפית בה אתם גרים.

החבילות המומלצות ביותר עבור ככה עושים את זה נכון – בוחרים בתשתית האינטרנט הכי מתאימה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *