החבילות המומלצות ביותר עבור חבילות אינטרנט למשתמשים כבדים

בשנים האחרונות הצרכים של משתמשי אינטרנט רבים החלו להשתנות ומילים חדשות כמו "שידור חי" (בהקשר של אינטרנט), Hangouts, צפייה ישירה, סטרימנג ושיחות וועידה, וגם משחקי רשת שונים (ובראשם פורטנייט) הפכו להיות שגורים בפי כל.

למרבה הצער, תשתית האינטרנט המוכרת לנו לא תמיד מתמודדת היטב עם השינויים האלו. אחת הסיבות העיקריות לכך היא שבעוד מהירות החיבור גדלה וגדלה, המהירות שבה אנחנו שולחים מידע לרשת לא עלתה באופן פרופורציונלי. אם מוסיפים לכך את העובדה שהחיבורים עדיין אינם יציבים לחלוטין גם כאשר מחוברים עם כבל ישיר לראוטר (ethernet), מבינים למה אנחנו לאט מנצלים את מלוא הפוטנציאל של הרשת.

האם יש מה לעשות?

החדשות הטובות הן שבהחלט יש מה לעשות. החדשות הקצת משמחות פחות הן שהן לא נגישות לכולם ומוגבלות בעיקר למי שבוחר בפתרון של סיבים אופטיים עם חבילות אינטרנט מתאימות (לא כל הספקים עובדים עם סיבים אופטיים).

היתרון הבולט ביותר של סיבים אופטיים בהקשר של משתמשים כבדים הוא מהירות ההעלאה שיכולה להגיע עד ל-100 מגה בארץ (אף על פי שבאופן תיאורטי היא יכול להגיע למהירות אפילו גבוהה יותר). מדובר במהירות גבוהה פי 10 מהחיבור המקביל בלוויין או כבלים. מלבד זאת, החיבור הוא גם יציב יותר ופחות מידע נאבד בדרך אל המחשב בתחנת הקצה (הראוטר).

שני הגורמים האלו יחדיו תורמים לכך שחיבור בסיבים אופטיים מתאים מאוד למי שמשדר בשידור חי, ביניהם לא מעט גיימרים ("סטרימרים") ומי שמעביר וובינרים, הרצאות באינטרנט.

 גם משתמשים עסקיים ובתוכם עסקים קטנים כגדולים יכולים ליהנות מאינטרנט יציב ומהיר יותר כשהם רוצים לקיים שיחות ווידאו מרובות משתתפים באיכות HD או אפילו 4K ולראות את הפרטים הקטנים ביותר כגון שפת הגוף של המשתתפים בלי עיוותים או איבוד קפיצות חדות.

ומה עם גיימרים?

גם מי שמשחק משחקי רשת כגון גיימרים כבדים יותר או פחות יכול ליהנות מאינטרנט בסיבים אופטיים. למשחקים אלו בדרך כלל לא נדרשת מהירות העלאה גבוהה מאוד, אך חיבור יציב יותר משמעותו שיהיו פחות ניתוקים מהשרתים ומהאיבוד של ניצחונות. מלבד זאת, גם העיכובים בדרך (ה-Latency) של המידע הם קטנים יותר (לפחות בחלק מן הזמן), וכך המידע בין השחקנים עובר מהר יותר ולא רק בגלל מהירות החיבור נטו.

אבל יש גם חדשות טובות עבור מי שסיבים אופטיים אינם זמינים באזור שלו: ניתן להתחבר לחבילות גיימרים בחלק מהספקים כמו למשל בזק בינלאומי ופרטנר. רוב חבילות הגיימרים האלו מתבססות על תיעדוף של שרתים מסוימים וחיבורים מהירים יותר אליהם, כך שקל יותר לשחק מול שרתים אירופאים או אמריקאים (אליהם מתחברים מרבית השחקנים).

תשתית אינטרנט בטוחה

בראש ובראשונה יש לציין כי כדי לאבטח את החיבור שלכם לאינטרנט, יש חשיבות עצומה הן להתקנת תוכנות הגנה על המחשב כגון אנטי ווירוסים וחומות אש (Firewall), אך בעיקר לבחירה בסיסמאות קשות לניחוש ובחירת סיסמה ייחודית לכל שירות.

ובכל זאת, לאינטרנט בסיבים אופטיים יש יתרון מסוים דווקא ברמה הפיסית: קשה הרבה יותר להאזין לסיבים האופטיים מבחוץ מכיוון שהם לא יוצרים קרינה אלקטרומגנטית ולא ניתן "לתפוס" את המידע שעובר בהם עם אנטנה או ציוד דומה. יש להדגיש כי יש עדיין שיטות האזנה שיכולות לעבוד, אך הן דורשות עבודה זהירה יותר מכיוון שהסיבים עצמם שבירים יותר.

החבילות המומלצות ביותר עבור חבילות אינטרנט למשתמשים כבדים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *