איזו תשתית אינטרנט לעסקים הכי מתאימה לעסק שלך?

החבילות המומלצות ביותר עבור איזו תשתית אינטרנט לעסקים הכי מתאימה לעסק שלך?

אם גם אתם נאלצתם להתחבר מחדש לאינטרנט בגלל מעבר דירה או מקום מגורים, יכול להיות ששאלתם את עצמכם איזו תשתית אינטרנט לעסקים היא הטובה ביותר, במיוחד אם חוויתם קשיים בגלישה בבית הקודם שלכם. למעט מקומות מסוימים בהם יש כבר פריסה של הסיבים האופטיים, רובינו עדיין צריכים לבחור בין תשתית בזק לבין תשתית הוט.

אז איזו תשתית אינטרנט הכי טובה עבורכם?

שאלת המחיר היא אומנם שאלה חשובה ואין ספק שכדאי לערוך השוואת מחירים של אינטרנט לעסקים התשתית. יחד עם זאת, יש גם מספר הבדלים טכנולוגיים בין שתי התשתיות שכדאי להיות מודעים אליהם.

עוד דבר שכדאי לדעת הוא שבחלק מהמקומות אין אפשרות לבחור בין שתי התשתיות בלי להתחיל לריב עם המועצה, כך שאין מה לעשות, אלא פשוט לחפש את המחיר הזול ביותר לתשתית הזמינה לכם.

תשתית בזק

תשתית בזק היא תשתית וותיקה שעובדת על קווי הטלפון הישנים שלנו אשר עברו שדרוג, אלו הם אותם קווים שפעם היינו משתמשים בהם כדי לחייג עם המודם האיטי והצפצפן (למי שזוכר אותו…). כיום ניתן לגלוש בקווים אלו במהירות של עד 100 מגה באופן יחסית יציב.

הבעיה היא שאם אתם נמצאים רחוק מהמרכזייה של בזק או מקומות שבהם התשתית לא טובה, אתם עשויים למצוא את עצמכם מוגבלים במהירות, אפילו מתחת ל-20 מגה, וזו כבר מהירות גבולית מבחינת סטרימינג והורדות. לכן, אם יש לכם חשש, כדאי לדבר עם נציג של בזק כדי שיבדוק את איכות החיבור באזור שלכם.

תשתית הוט

תשתית הוט היא תשתית שמבוססת על אותם הכבלים שמגיעים לממירים של חלק גדול מאתנו.

המהירות בתשתית של הוט מתחילה מ-100 מגה ויכולה להגיע עד ל-500 מגה בלי סיבים אופטיים. יחד עם זאת, התשתית מתחלקת בין מספר משתמשים שנמצאים באותה השכונה או הבניין, כך שיש שעות של עומס מול שעות של שפל. כאשר המהירות גבוהה, בדרך כלל אין בעיה להשתמש בשירותי סטרימנג איכותיים, אפילו באיכות 4K.

האם אתם זקוקים למהירות הכי גבוהה?

יש לשים לב שכאשר עולים מעל מהירות של 100 מגה, גם המחירים מתחילים לטפס. ההבדל בין 100 מגה ל-200 מגה הוא יחסית זניח, אבל כשמדובר על 500 מגה, ההבדל הוא כבר משמעותי יותר.

זה הזמן לשאול את עצמכם אם אתם בכלל צריכים מהירות גבוהה כל כך: מהירות של 100 מגה לא תשפיע על המהירות שבה אתרים רגילים יופיעו מכיוון שנפח עמוד ממוצע הוא קטן יחסית ואת ההבדלים בגלישה שכזו רואים בעיקר בגלישה ברשת סלולרית מול גלישה ברשת ביתית.  לכן, גם אם אומרים לכם שאינטרנט 500 מגה זה העתיד, חשוב שתדעו שאולי אתם פשוט לא צריכים את זה…

אוקי, אז איזה אינטרנט בייתי הכי זול?

מבין שתי החברות, בזק היא החברה שעדיין דוחפת את התשתית שלה בנפרד מהספקים ומציעה חבילות שמשלבות גם ראוטרים אלחוטיים. עם זאת, במידה ואתם לא צריכים ציוד תקשורת נוסף והקליטה האלחוטית בבית שלכם טובה, באנדל בדרך כלל ישתלם לכם הרבה יותר. כמעט כל ספקי האינטרנט היום מציעים באנדלים עם בזק.

באנדלים מקבילים של הוט (100 מגה) נוטים להיות יקרות יותר מהבנדלים של בזק, לעיתים ההבדלים עומדים על לא פחות מ-30 ₪ לחודש. לכן, שווה לבדוק כמה תעלה לכם תשתית בלבד וספק בלבד למרות שהוט לא תמיד מפרסמת את מחירי התשתית שלה.

על המחירים הקבועים אתם צריכים להוסיף גם את מחירי שכירת המודם / ראוטר ועלות התקנה חד פעמית, למרות שכן הבדלי המחירים פחות משמעותיים. כמו כן, כמעט כל הספקים מעלים את המחיר לאחר שנה, אבל אפשר לצאת מזה אם תהיו ערניים ותעמדו על המקח.

החבילות המומלצות ביותר עבור איזו תשתית אינטרנט לעסקים הכי מתאימה לעסק שלך?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *