החבילות המומלצות ביותר עבור סיבים אופטיים: סקירה עדכנית

מאז עברו שש שנים. מדוע עדיין אין אינטרנט בסיבים אופטיים היכן שאני גר?!

שאלה טובה. אחת הסיבות לכך היא שהמיזם של Unlimited נתקל בלא מעט קשיים בדרך וב-2017 בקשה החברה הקלות שונות ממשרד התקשורת וביניהן פריסה של עד 40% בלבד. הסיבה לכך היא שמבחינה כלכלית משתלם לחבר בעיקר אזורים קיימים במרכז ופריפריה בשל האופן בו פרוסה בהן תשתית החשמל. דווקא בשכונות חדשות תשתית החשמל נמצאת מתחת לאדמה ולכן הפריסה קשה יותר.

סיבים אופטיים: סקירה עדכנית | צ׳ק בוקס השוואת מחירים לעסקים
סיבים אופטיים: סקירה עדכנית | צ׳ק בוקס השוואת מחירים לעסקים

במקביל לפריסה האיטית של Unlimited, בזק ופרטנר החלו לפרוס כל אחת תשתית סיבים משלה: פרטנר מיתגה את המיזם שלה תחת המותג "פרטנר פייבר" ובזק נמצאת בשלבי ניסוי מוקדם בפתח תקווה (נכון לתחילת 2020) עם "Bפייבר". סלקום מצידה רכשה 70% מהמניות ב-IBC ולמעשה איחדה בין התשתיות שלה לבין זו של Unlimited. למרות זאת, גם היא שומרת עדיין על מותג נפרד בשם "סלקום סופר פייבר". על פי התחזיות, הרשת המאוחדת תוכל להגיע לעד מיליון בתי אב תוך חמש שנים.

מהו תחום הפריסה של כל אחת מן הרשתות?

פרטנר סיב אופטי: פרטנר מתחילה לפרוס את "פרטנר פייבר" בעיקר בשכונות מרכזיות בערים הגדולות, סדר גודל של 20 יישובים. כדי לבדוק ישוב ספציפי יש להיכנס לאתר ולבדוק נקודה ספציפית.

סלקום סיב אופטי: הפריסה של סלקום (בנפרד מ-Unlimited) מתרכזת כיום באזורים מרכזיים בערים שונות וביישובים הקרובים אליהם. לדוגמה, חדרה ואור עקיבא, חיפה וטירת הכרמל וכו'. סדר גודל דומה פחות או יותר לזה של פרטנר. כדי לבדוק נקודה מדויקת יש להיכנס לאתר.

Unlimited: למרות הוותק שלה, גם אזורי הפריסה של אנ-לימיטד מתרכזים בערים הגדולות: תל אביב, באר שבע, רמת גן, רמת השרון, רעננה, נתניה וחיפה. ניתן לראות באתר את אזורי הפריסה המדויקים בכל עיר, רובם מתרכזים בשכונות הגדולות במרכזי הערים.

הוט: הוט היא השחקנית החמישית, אך כיום מציעה סיבים לעסקיים בלבד.

מה צופן העתיד?

למרות שכיום אין צפי מדויק לקצב פריסת הסיבים, יש גם חדשות טובות: בתחילת ינואר 2020 הנחה משרד התקשורת את חברות הסיבים לבצע פריסה משותפת בבניינים קיימים. מהלך זה אמור לחסוך חיבורים כפולים באותו הבניין וכמובן להאיץ את קצב החיבור.

החבילות המומלצות ביותר עבור סיבים אופטיים: סקירה עדכנית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *