סיכום חדשות השבוע/ 24 במרץ 2022

החבילות המומלצות ביותר עבור סיכום חדשות השבוע/ 24 במרץ 2022

חברות האשראי ממשיכות להראות עלייה ברווחים כשהן מתחילות לנצל את הדאטה שברשותן. דור אלון וקבוצת פנינסולה מראות גם כן עלייה משמעותית ושתיהן מתפרסות על תחומים חדשים. מחירי השכירות עולים גם עבור שטחי המסחר והאינפלציה שוברת שיאים בבריטניה.

ישראכרט היא חברת האשראי הרווחית ביותר

בישראל פועלות שלוש חברות אשראי: ישראכרט, כאל ו-מקס עסקים. השנה האחרונה הייתה טובה לכולן, אך במיוחד לחברת ישראכרט שמובילה הן ברווחיות שלה, בפער גדול משתי החברות האחרות וכן במספר מחזיקי הכרטיס. 4.28 מיליון כרטיסי אשראי של ישראכרט נמצאים בשימוש על ידי הישראלים והיום היא אוחזת בשרתיה ידע רב, שמאפשר לה לתובנות ולהגדלת העסקאות.

התגברות התחרות בענף האשראי עשוי לפגוע בכל אחת מהחברות, בצורה שונה ומידת הפגיעה תלויה במספר גורמים. היכולת של החברה להתחדש, הגישה וכמובן, המצב הנוכחי. כיוון שישראכרט מתחילה לאחר שנה טובה מאד, יתכן שהיא לא תצליח לשמור על כוחה, אך הכל תלוי בפעולות שהיא עצמה תחליט לבצע.

חברת MAX היא החברה הצומחת ביותר במחזור העסקאות עם עליה של 20.6%. נתון זה יכול להצביע על תחרות בריאה מול המובילה הראשית. MAX ידועה כחברה שנוטה לאמץ טכנולוגיות חדשות ושקל לה להעביר החלטות, מה שבהחלט עשוי לגרום לה להמשיך לצמוח ולהרוויח מהגברת התחרות בענף.

לצד החדשות על הרווחיות, מנסה בנק ישראל להגביר את התחרות בענף והוא שוקל לאפשר סליקה צולבת של כרטיסי אמריקן אקספרס ודיינרס. צעד זה נחשב למשמעותי במיוחד והוא מעסיק את כל חברות האשראי כשבשבוע הבא צפויה להתקיים פגישה בין נשיא אמריקן אקספרס לבין הנגיד אמיר ירון.

עליית מחירי השכירות עם החזרה לשגרה

סיכום חדשות השבוע | צ׳ק בוקס השוואת מחירים לעסקים
סיכום חדשות השבוע | צ׳ק בוקס השוואת מחירים לעסקים

אפשר להגיד כי במידה מסוימת חזרנו לשגרה כשהקניונים פתוחים למבקרים כבר משנה שעברה ויותר חברות חזרו לעבוד מהמשרד או שאימצו את המודל ההיברידי. המשמעות היא שיש צורך בשטחים להשכרה ומכך נהנות החברות הגדולות. חברת עזריאלי העלתה את דמי השכירות ב-31% כשסך פעילותה בשטחי משרדים בשנת 2021 הסתכמה ב-702 מיליון שקלים וסך פעילותה בסקטור הקניונים עמד על 665 מיליון שקלים.

עזריאלי מציגה עליית הכנסות משמעותית אך יש לציין כי הכנסותיה בשנת 2021 עדיין נמוכות יותר מהכנסות החברה בשנת 2019 ב-20%. עתיד החברה נראה אופטימי כשאנחנו עדיין בתהליך של חזרה לשגרה, מה שיוביל לעלייה בצורך בשטחי השכרה קמעונאיים ועסקיים. במקביל לכך החברה מציגה מנועי צמיחה חדשים כשבעשור האחרון היא נכנסה לשוק הדיור המוגן, Data Center, Omni Channel.

עתה החברה הודיעה כי היא מתכוונת להמשיך ולהתפתח גם לתחום המלונאות ודיור השכרה לטווח ארוך. חזרה למקומות הבילוי ולמשרדים והרחבת תחומי העיסוק פותחים בפני החברה הזדמנויות רבות נוספות.

דור אלון מציגה זינוק ברווחים

חברת האנרגיה והקמעונאות דור אלון סיימה את שנת 2021 עם רווח נקי של 208 מיליון שקלים כשהרווח הנקי שלה זינק פי 3 לעומת שנת 2020. גם כאן ישנה השפעה למדיניות החזרה לשגרה במקביל לפיתוח שווקים חדשים.

החברה רשמה עלייה במכירת הדלקים ובחנויות הנוחות ובמקביל לכך היא נהנתה משני ערוצי הכנסה חדשים. רשת של 24 מטענים אולטרה מהירים לרכבים חשמליים העניקה לחברה צמיחה נוספת משמעותית וכן היא החלה לספק דלקים וגפ"מ לרשות הפלסטינית.

דור אלון מחזיקה בנכסים מניבים, 217 תחנות תדלוק, 153 חנויות נוחות, מפעילה כ-30 סופרים תחת המותג אלונית, 55 סניפי am:pm והיא שותפה בקבוצת BBB המנהלת 96 מסעדות ובתי קפה במודל זכיינות. בנוסף לכל אלה לחברה נכסים מניבים והיא הבעלים של חברת תחנת כוח בקריית גת. לחברה יש תוכנית להמשיך לגדול ולהתפתח גם בשנה הנוכחית כשבכוונתה להמשיך לשדרג את הפעילות הנוכחית שלה לצד התרחבות הרשתות הקיימות ועמדות טעינה לרכבים חשמליים.

שנת 2021 הסתיימה ברווחי שיא עבור קבוצת פנינסולה

קבוצת פנינסולה מבית מיטב דש מספקת אשראי חוץ בנקאי לעסקים ואת שנת 2021 היא סגרה ברווח של 69 מיליון שקלים, הגדול ביותר מאז הקמתה. הקבוצה סיכמה את שנת 2021 עם גדילה של 7% בהשוואה לשנת 2020 והיא ממשיכה לגדול.

תיק האשראי הממוצע בשנת 2021 עמד על 1.370 מיליארד שקלים ועכשיו (סוף הרבעון הראשון של שנת 2022) עומד התיק הממוצע על 1.416 מיליארד שקלים. ההון העצמי של החברה עומד על 507.5 מיליון שקלים השווים לשליש מהמאזן. הרבעון הרווחי שווה למשקיעים סכום של כ-10 מיליון שקלים שיחולק כדיבידנד.

הקבוצה שמה לעצמה למטרה להמשיך לצמוח גם לאורך השנה הנוכחית עם שאיפה להגעה לתיק אשראי של כ-2 מיליארד שקלים. בחלק מאסטרטגיית הצמיחה נכנסה הקבוצה לפני שלושה חודשים לתחום מימון הנדל"ן ליזמים ובכך היא מקווה להפוך ל-One Stop Shop בתחום המימון העסקי.

האינפלציה בבריטניה מגיעה ל-6.2%

האינפלציה בבריטניה זינקה ל-6.2%, הנתון הגבוה ביותר מאז שנת 1992 כשברקע התייקרות מוצרי המזון, הדלק והאנרגיה. יוקר המחייה הוא משבר של ממש ומאפיין לא רק את בריטניה והיא הולכת יד ביד עם עליית מדד המחירים לצרכן.

בארה"ב הפד שואף לבלום את האינפלציה כשהוא מתכנן להמשיך להעלות את הריביות והתחזיות מדברות על ההעלאה שעד סוף השנה תעמוד על 2%-1.75%. התכנון הוא לבצע את ההעלאה בשש פעימות ובישראל צפויות גם כן עליות בפעימות במהלך השנה הנוכחית ובשנה הבאה.  

עליית האינפלציה, מדד המחירים לצרכן והריביות אומרים כי מתרחש שינוי בשוק ובעיקר עליית מחירים. כאשר המחירים עולים, הצרכנים מתנהגים אחרת ולוקח זמן עד שהפערים מצטמצמים. בבריטניה וארה"ב האינפלציה שוברת שיאים אך בישראל היא עומדת על 3.5%.

החבילות המומלצות ביותר עבור סיכום חדשות השבוע/ 24 במרץ 2022

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *