אחד הדברים המעצבנים ביותר הוא לקבל שיחת טלפון מאיש מכירות ברגע הכי לא מתאים ביום. אומנם יש שיטות משפטיות להילחם בחברות אשר מנדנדות ללא הפסקה באמצעות שימוש בחוק הספאם, אך לאדם הממוצע אין בדרך כלל את הסבלנות (או העצבים) להתחיל להתעסק עם כל הנושא. 

סכנה נוספת וממשית היא שיחות עוקץ מנוכלים אשר פונים לאנשים זקנים ומבוגרים במטרה לנצל אותם ולגרום להם לשלם כסף על שירותים שהם אינם צריכים.

גם תוכנות כגון TrueCaller שאמורות לזהות מספרים חשודים אינן תמיד יעילות מכיוון שנציגי המכירות ובמיוחד החברות היותר מפוקפקות עושות שימוש במספרי טלפון וירטואליים המשתנים באופן תדיר. 

החדשות הטובות הן שבזכות תיקון חדש ל"חוק הגנת הצרכן" הוקם מאגר מיוחד בשם "אל תתקשר אליי" אשר כל אדם יכול להוסיף אליו את מספרי הטלפון הניידים והנייחים שלו או של קרוביו.

 הרישום במאגר הוא של מספר הטלפון בלבד ללא שום פרטים אחרים וניתן להסיר את המספר ממנו בכל שלב. 

אילו שיחות אינן כלולות בחוק?

  • שיחות מעמותות שונות 
  • שיחות משירותים פיננסים (כולל בנקים) וחברות ביטוח
  • תעמולת בחירות
  • סוקרי דעת קהל
  • שיחות מחברות שאישרתם קבלת הודעות שיווקיות בטלפון מהן
  • שיחות מחברות שאתם מנויים על שירותיהן בעסקה מתמשכת כאשר השיחה נוגעת לעסקה זו בלבד

כיצד ניתן להירשם למאגר "אל תתקשר אלי"?

  • דרך אתר האינטרנט
  • באופן אוטומטי דרך המספר 1-800-071-171
  • במענה הטלפוני במספר 1-800-071-170 (ביום ראשון בין השעות 2 בצהריים ועד 5 אחה"צ ובימי שני עד חמישי מתשע בבוקר ועד אחת בצהריים)

מה לעשות אם מישהו בכל זאת מתקשר אלי?

ניתן להגיש תלונה דרך אתר האינטרנט שבקישור הראשון באמצעות טופס הגשת תלונה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *