השוואת מחירים לעסקים קטנים ובינוניים
  1. בית
  2. /
  3. כללי
  4. /
  5. קידום אתרים בגוגל –...

קידום אתרים בגוגל – כל האפשרויות העומדות לרשותכם

קידום אתרים הוא אחד האתגרים העומדים בפני כל בעל אתר ועסק. כאשר האתר מקודם בגוגל, הלקוחות יכולים למצוא אותו בקלות, להיכנס ולהשאיר פרטים או להתקדם. כל זאת כשהאתר עובד 24 שעות ביממה, בלי מנוחה וכשהלקוחות יכולים להגיע מכל מקום, בארץ ובעולם.

עולם הפרסום בכלל וברשת בפרט הוא דינמי ומתעדכן כל הזמן. ערוצים שונים קמים, הופכים להיות יותר רלוונטיים מאחרים ויש לנצל אותם בהתאם. אין רק דרך אחת לקידום האתר ואין דרך שיווק שנכונה לכולם. חשוב לפעול, להתנסות, ללמוד ולראות מה עובד לאתר ולעסק.  

קידום העסק בתשלום ובחינם

גוגל הוא מנוע חיפוש גדול והוא עצמו מציע אפשרויות שונות לקידום, חלקן בתשלום וחלקן בחינם. על השאלה האם להשקיע בקידום ממומן או קידום אורגני, אין תשובה אחת מוחלטת ובהמשך נבחן אותה לעומק.

גוגל מיי ביזנס – GMB

גוגל מיי ביזנס, Google My Business, הוא שירות חינמי שפתוח בפני כל עסק מקומי. כל עסק יכול להירשם בגוגל ולהציג מידע חיוני, החל ממקום העסק, שעות הפתיחה והסגירה, פרטי יציאת הקשר, השירותים, המוצרים ועוד.

כרטיס העסק יופיע בגוגל ברגע שמבצעים חיפוש ישיר אחרי העסק (למשל: “טוב, טוב חנות חיות”) וכאשר מתבצע חיפוש לעסק מקומי (למשל: “חנות חיות במרכז הכרמל חיפה”). ביצירת הכרטיס מומלץ לשלב מילות מפתח וזאת כדי לקדם את התוצאה כשנעשה חיפוש מקומי.

קידום אורגני – SEO

התחום של קידום אתרים אורגני בגוגל החל כבר לפני שני עשורים וגם היום הוא כלי מרכזי לקידום אתרים ועסקים. בצורה פשוטה, המטרה של הקידום היא להביא את האתר למיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש תחת ביטויים רלוונטיים.

גוגל בוחר את האתרים שיוצגו בדף הראשון בהתאם לרלוונטיות שלהם לאותו ביטוי. המטרה של המקדם הוא להפוך את האתר לרלוונטי כך שיופיע באותם בביטויים שנבחרו. התהליך מורכב וכולל פעולות שונות, חלקן מתבצעות בתוך האתר, חלקן מחוצה לו. בין היתר יש לדאוג לכך שהאתר יטען במהירות, לכתוב תוכן שיתרום לגולשים ושיכיל את מילות המפתח המתאימות, לשפר את חוויית המשתמש, לבנות קישורים פנימיים וחיצוניים ועוד.

הקידום האורגני מתייחס לפרסום שאינו עולה כסף או נכון יותר אינו כולל תשלום לגוגל. אבל, יש לזכור כי גוגל הוא גוף עסקי ומטרתו היא להרוויח כסף. לכן גוגל מאפשרת לעסקים ליהנות מחשיפה גדולה ובמהירות, בתמורה לתשלום ובלי לחכות לתוצאות של הקידום האורגני.

כך זה נראה בתוצאות החיפוש: 4 התוצאות הראשונות (כם הכיתוב “מודעה”) אל מול שאר התוצאות בדף

גוגל אדוורדס – קידום בתשלום

גוגל אדוורדס, Google Ads, היא מערכת הפרסום בתשלום של גוגל. המערכת פועלת במודל Pay Per Click – PPC או במילים אחרות, תשלום לפי הקלקה. המודעה מופיעה בתוצאות החיפוש ובכל פעם שגולש מקליק עליה הלקוח (כלומר בעל האתר או בעל חשבון המודעות) משלם לגוגל. המיקום של המודעה נקבע על פי בחירת מילות המפתח בהן הלקוח רוצה להתקדם ובהתאמה למודעה ולאתר.

עלות קליק משתנה בהתאם לתחרות, למיקום בו היא מופיעה ולזמני הפרסום. עסקים ואתרים יכולים לבחור מתי תמוקם המודעה ולהגדיר מראש כמה הם מוכנים לשלם עליה או להגדיר את התקציב היומי/ החודשי.

המודעות של גוגל יכולות להופיע בתוצאות החיפוש של גוגל ובמדיה. הן יכולות להופיע גם ב-YouTube או ב-Gmail וכן באתרי תוכן שוני המאפשרים לגוגל להציב בהם את מודעות. באופן כללי, גוגל מציעה פורמטים שונים של מודעות ובכלל זה מודעת תמונה, מודעת טקסט, מודעת מדיה ומודעת וידאו. בכולן התשלום על פי קליק וכל עוד אין כניסה לאתר לא מתבצע כל תשלום.

גוגל שופינג

אופציה נוספת לפרסום בגוגל היא דרך גוגל שופינג. אפשרות זו טובה עבור חנויות דיגיטליות שרוצות לפרסם ולקדם את המוצרים בתוצאות החיפוש. התוצאות מופיעות בחלק העליון של תוצאות החיפוש והן קולעות בדיוק לקהל היעד. למשל, אם הגולש מחפש ספת נוער, הוא יראה בחלק העליון של המסר ספות נוער של חברות וחנויות שונות.

העולם עבר שינוי משמעותי ויותר רכישות מתבצעות באינטרנט, בלי שאנשים יגיעו בכלל לחנות הפיזית. הפרסום דרך גוגל שופינג הוא יעיל, קולע לקהל ומגיע בדיוק בזמן בו מחפשים אחר המוצר.

מה כדאי? ממומן או אורגני?

השאלה האם כדאי להשקיע בקידום ממומן או בקידום אורגני חייבת לעלות אצל כל בעל עסק. לצערנו, אין תשובה אחת שנכונה לכולם אלא יש לבחון את הצרכים העסקיים, מי קהל היעד וליצור אסטרטגיה שתשיג את התוצאות הטובות ביותר.

לעתים התשובה לשאלה איך הכי טוב לקדם בגוגל היא “גם וגם” כאשר הטבלה הבאה מציגה את היתרונות והחסרונות של כל סוגי הקידום:

 קידום אורגניקידום ממומן
חשיפהקידום אורגני לוקח זמן ולעתים אף שנה ויותר. עם זאת, לאחר שמגיעים לעמוד הראשון נהנים מחשיפה גבוהה וטובה.קידום ממומן הוא קידום מהיר המתבצע “כאן ועכשיו”. אפשר לקבוע את התקציב וליהנות מכניסה של גולשים לאתר מיד.
מחירתשלום בכל חודש לחברת הקידום.תשלום על כל הקלקה על מודעה. לרוב נדרש תקציב גדול יותר בהשוואה לקידום אורגני.
איכותקידום אורגני יכול לסייע בבניית המותג ועוזר לו ליהנות מקידום לאורך תקופה ארוכה.הקידום נעשה רק כשיש מודעות, כשמורידים אותן – האתר נשאר מאחור.
עלות קבועהטווח המחירים רחב ויכול לנוע בין 1,000 לבין 10,000 שקלים, תלוי בחברת הקידום, תחום האתר והפעולות שיבוצעו בו.טווח המחירים יכול להשתנות בין החברות השונות אך נהוג לשלם 15-25% מתקציב המודעות עבור ניהול הקמפיין.
עלות משתנהאיןמשתנה בהתאם לתחום ואפשר לראות את העלות מראש ולהחליט על מילות המפתח להתמקד בהן.

ההחלטה האם לבחור בקידום אורגני או קידום ממומן תלויה בעסק ובצורך שלו כאשר פעמים רבות השילוב בין השניים הוא הבחירה הטובה ביותר. בעוד שהקידום האורגני לוקח זמן, הקידום הממומן יכול להביא לתוצאות מידיות ובינתיים ניתן להשקיע בקידום שאינו תלוי בתשלום פר-קליק לגוגל.

בחירת חברת קידום אתרים

לצד בחירת אופן קידום האתר יש לבחור חברת קידום אתרים שתוכל להביא את התוצאות הטובות ביותר. במפגש עם החברה (יכול להיות גם מפגש טלפוני או בזום כמובן), יש לברר על הניסיון של החברה, לבקש לראות הוכחות לניסיון זה, לשאול מה באמת החברה מספקת מבחינת השירות, לדעת מה הזמינות שלה לשאלות ולבסוף יש לבקש הצעת מחיר רלוונטית לתחום האתר ולקידום המבוקש. חשוב מאד שהחברה תבצע את העבודה בשקיפות, תספק דו”חות חודשיים, לא רק בנוגע למיקומים אלא בנוגע לעבודה שנעשתה באתר ומחוצה לו. מומלץ לשוחח עם מספר חברות קידום, להתייעץ, להתרשם, להבין את האסטרטגיה והיכולות של החברה ובהתאם

Avatar

מאת מיטל אור

מיטל אור, אשת תוכן ובעלת חברת כתיבה באנגלית ובעברית. מאמינה שגם בעולם הדיגיטלי יש חשיבות לפיתוח הקשרים האישיים והדבר חייב לבוא לידי ביטוי בכל פעולה עסקית, תוך שימוש בטכנולוגיות המתקדמות.

השאירו תגובה

כתובת האימייל שלך לא תוצג באתר

מאמרים וכתבות מהבלוג שלנו