המוח של העסק- הכירו את Zebra

החבילות המומלצות ביותר עבור המוח של העסק- הכירו את Zebra

מערכת "זברה" מבטיחה כבר בסרטון ההקדמה שהיא מציגה להפוך את ההתנהלות השוטפת מול הלקוחות שלכם להרבה יותר קלה מבלי לנהל עשרות קבצי אקסל שונים ובאמצעות זאת לסגור עוד עסקאות ולטפל כמו צריך במכירות מול לקוחות קיימים.

כאשר ניכנס למערכת בפעם הראשונה נוכל למצוא מסך עם קישורים פשוטים לכל הפעולות הנפוצות ואל המודלים השונים (כל מודל הוא פונקציה אחרת):

המוח של העסק- הכירו את Zebra | צ׳ק בוקס השוואת מחירים לעסקים
המוח של העסק- הכירו את Zebra | צ׳ק בוקס השוואת מחירים לעסקים

אילו מודלים מציעה המערכת?

מודל המשימות מאפשר ליצור משימות חדשות למנהל המערכת או להקצות אותה לאחד העובדים. לכל משימה אפשר לשייך לקוח ולשלוח לו הודעה מתאימה (ניתן גם לבחור לסגור את המשימה לאחר ביצוע הפעולה). ברגע יצירת המשימה היא תתווסף ליומן הפגישות וניתן גם ליצור תזכורת אוטומטית.

יומן פגישות

יומן הפגישות מאפשר לסדר את הפגישות עם הלקוחות או משימות עם הצוותים שלנו תחת לוח השנה. היומן גם מתממשק מול יומנים אחרים כגון Google Calendar. אם יש לכם גישת מנהל, אתם יכולים לראות  את היומנים של כל אלו שנמצאים מתחת אליכם. תכונה שימושית נוספת היא לשלוח מייל או SMS לכל מי שהאירוע ביומן רלוונטי אליו.

תמונה שמכילה צילום מסך, מחשב, מחשב נישא, שולחן

התיאור נוצר באופן אוטומטי

כרטיסי לקוח וספקים

מערכת כרטיסי הלקוח והספקים מאפשרת לנו לנהל את הלקוחות השונים.

לקוח יכול להיות לקוח פרטי, לקוח עסקי (עם מספר אנשי קשר) או ספק. עבור כל לקוח אנחנו יכולים לקבוע סטטוס של מכירה (ליד) או סטטוס כללי ("מתעניין").

פעולות נוספות שאפשר לבצע:

  • להוסיף שדות מידע או לערוך שדות קיימים ולשנות את הסדר שלהם
  • לקבוע עבור הלקוחות פגישות או אירועים מבלי לגשת ליומן
  • להעלות מסמכים הקשורים לכל לקוח
  • לראות את היסטורית הפעולות מול הלקוח, כולל תכתובות שונות
  • לבצע הנהלת חשבונות חד צידית מול הלקוח (הוצאת חשבוניות, קבלות) 
  • להפוך את הלקוח למנוי המקבל מאיתנו שירותים
תמונה שמכילה צילום מסך, מחשב, מחשב נישא

התיאור נוצר באופן אוטומטי

אם נרצה לגשת אל הכרטיס במהירות, נוכל ליצור ממנו איש קשר חדש תחת מודל "אנשי קשר" (לא לבלבל עם אנשי קשר בתוך כרטיס עסקי).

מערכת דיוור

זהו מודל פשוט למדי של רשימת תפוצה שניתן להרכיב . כל רשימה יכולה להיות מורכבת מסוג כרטיס אחד בלבד (כולל עובדים). לאחר שנבחר את סוג הכרטיס נוכל ליצור רשימות מהירות באמצעות פילטרים (לדוגמה, כל המנויים הפעילים) או להוסיף אותם בצורה ידנית.

מלבד שליחת רשימות בדואר אלקטרוני, אפשר גם לקנות חבילה של הודעות SMS

מסך שליחת המכתבים הוא לא מהיפה שראינו, אבל הוא עושה את העבודה. אם אתם רוצים להוסיף שדה מותאם אישית לנושא כגון שם הלקוח מהרשימות הנפתחות, תצטרכו קודם כל להוסיף אותו לגוף המכתב ולגזור או להעתיק אותו משם.

תמונה שמכילה צילום מסך

התיאור נוצר באופן אוטומטי

מודל דוחות ודוחות חשבונאיים

מודל הדוחות מאפשר לכם לראות מגוון גדול של דוחות כגון דוח משימות או דוח שיחות. ישנה גם אפשרות ליצור דוח מותאם אישית באמצעות בחירה ידנית של שדות מהמודלים השונים.

תמונה שמכילה צילום מסך

התיאור נוצר באופן אוטומטי

תמונה שמכילה מקורה, צילום מסך, מחשב, מחשב נישא

התיאור נוצר באופן אוטומטי

מודל מוצרים

מודל המוצרים מאפשר לכם להכניס מוצרים למערכת כך שתוכלו בשלב יותר מאוחר להוסיף אותם למסמכים החשבוניים כמו למשל קבלות או תעודת משלוח. לכל מוצר ישנו שם, תיאור, תמונה, מקט ומחיר. אפשר גם לייבא מוצרים מקובץ חיצוני (לדוגמה, אם יש לכם חנות אי-קומרס).

תמונה שמכילה צילום מסך, צג, גדול, שולחן

התיאור נוצר באופן אוטומטי

ניהול עובדים

מודל ניהול עובדים דומה למודל הכרטיסיות, אך הפרטים שמכניסים בו מעט שונים. בין היתר אפשר לקבוע הרשאות, אילו תפריטים העובד יוכל לראות ואפילו מאילו כתובות IP הוא יוכל להיכנס (מה שאמור למנוע כניסה לא מורשית עם הפרטים שלו).

לדוגמה, כאן יצרנו עובד שיכול לדווח על נוכחות, אבל לא יותר מזה:

תמונה שמכילה צילום מסך

התיאור נוצר באופן אוטומטי

יש לשים לב שמספר העובדים תחתיכם מוגבל למספר המשתמשים שיש לכם ברישיון.

תכונות מתקדמות : ייבוא וייצוא לידים מטפסים או אתרי אינטרנט

מודל זה מאפשר לכם לקבל פרטים מטופס של דף נחיתה, אתר אינטרנט (דרך URL או קובץ XML), דואר אלקטרוני ולייצר ממנו לידים.

לדוגמה, נניח שיש לנו טופס עם ארבע שדות : שם פרטי שם משפחה, מייל וטלפון:

לאחר שניצור את הקישור ונעבור עם העכבר על הסימן הקטן של אקספלורר, נוכל לראות את הפרמטרים שנצטרך לשלוח על פי שמות השדות שהגדרנו בקוד ה-HTML של הטופס:

תמונה שמכילה צילום מסך

התיאור נוצר באופן אוטומטי

במקרה הזה, בגלל שאנחנו מעבירים את הפרמטרים (המידע מהשדות בטופס) דרך הכתובת, הטופס שלנו יצטרך להעביר אותם דרך שיטת GET. נוכל גם לשלוח אותם בפורמט XML דרך שיטת POST.

בעיקרון נוכל גם להשתמש בהודעת דואר אלקטרוני שנשלח ללקוח לאחר קבלת הזמנה בחנות אי-קומרס ולהעביר ממנה את הנתונים חזרה למערכת של זברה. אם נרצה לבצע אינטגרציה למערכת אחרת באופן הדוק יותר, אנחנו יכולים גם להשתמש בממשק למתכנתים (API). 

מודלים בחשבונות פרימיום בלבד (מעבר לחשבון בסיסי)

מס"ב וסליקה – מאפשר להגדיר הוראות קבע בבנק או באשראי עבור לקוחות דרך חברת מס"ב או "פלאכרד" (סליקה באינטרנט)

התממשקות למרכזיה  – מאפשר להתממשק למרכזיה טלפונית של Voicecenter ,Phone Plus ו-Tikal Networks

טלמרקטינג – מאפשר להגדיר קמפיינים של טלמרקטינג ולשלוט בהם מתוך המערכת

תמונה שמכילה צילום מסך

התיאור נוצר באופן אוטומטי

תמחור

התמחור של המערכת אינו מאוד גבוה, אך יש הבדל גדול למדי בין תשלום חודשי לתשלום שנתי. מלבד התכונות המתקדמות אותן הזכרנו, ההבדל בין המסלולים הוא במספר הכרטיסיות שאפשר להגדיר, מספר המסמכים והנפח שלהם. בחבילה היקרה ביותר יש גם ניהול מלאי שאינו מופיע בטבלה.

יש לשים לב שכל משתמש נוסף יעלה לכם עוד כ-96 ₪ לחודש.

תמונה שמכילה ארון

התיאור נוצר באופן אוטומטי

תמיכה

המקום הטוב ביותר למצוא בו תמיכה הוא מאגר הידע, אך משום מה אין קישור ישיר אליו מדף הבית, אלא רק לכמה מדריכים בודדים. מי שרוצה לקבל תמיכה ישירה יכול לקבל גם תמיכה בטלפון בכל המסלולים ובמסלול היקר ביותר יש גם ליווי של מנהל לקוחות.

עיצוב, ניווט וביצועים

לעומת המערכת החיצונית (פורטל הכניסה) שמעוצב מצוין, העיצוב של המערכת עצמה מרובע ולא נראה מאוד סקסי, למרות שבסך הכול הוא מסודר בצורה נוחה מבחינת התפריטים.

נקודת התורפה היחידה  היא המודלים המתקדמים שנמצאים במסכי הגדרות עמוסים מאוד, מה שיכול להקשות על הגדרת מרכזיות או מס"ב באופן עצמאי, ולכן רצוי להסתכל בעמודי העזרה. ישנם גם מודלים שצריך לפנות לתמיכה כדי לפתוח אותם.

יש לציין כי לממשק הבסיסי יש גם יתרון מכיוון שהוא מאפשר למערכת לפעול במהירות ולא נתקלנו בשליפת נתונים איטית כמו במערכות אחרות.

אגב, דווקא במובייל הממשק מעט שונה ופחות עמוס, אך נראה שהוא גם לא שלם לגמרי וחלק מהפונקציות נמצאות רק בעיצוב ל-Desktop.

תמונה שמכילה צילום מסך, טלפון

התיאור נוצר באופן אוטומטי

פסק הדין

המערכת מתאימה בעיקר למי שזקוק להנהלת חשבונות סטנדרטית, עסקים קטנים ובינוניים. לעסקים גדולים מאוד או ארגונים כדאי לבדוק האם התשלום הנוסף על כל משתמש עדיין משתלם. אם חייבים לבצע אינטגרציה למערכת אחרת, רצוי לבדוק קודם כל את תיעוד ה-API כדי לראות עד כמה הדבר מורכב.

מראה ונוחות שימוש3/5מראה לא מאוד מזמין, אבל בסך הכול נוח לשימוש למעט המודלים המתקדמים. 
חבל שהתפריט במובייל חצי אפוי מכיוון שהוא דווקא מראה פוטנציאל
עושר תכונות4/5יש כאן את רוב מה שאפשר לצפות ממערכת CRM, אך חסרה אינטגרציה מובנית עם מערכות חיצוניות ובמיוחד אתרי אי-קומרס
תמחור4/5המחירים בהחלט סבירים עבור חברות ומשרדים קטנים, אך המחיר קופץ  בעשרות אחוזים אם רוצים לשלם על בסיס חודשי
תמיכה2/5התמיכה באתר מבולגנת ואין מרכז אחד בו כל התכונות נמצאות בצורה מסודרת. לעיתים יש לחפש בגוגל…
ציון כללי3/5מערכת נוחה בסך הכול, אבל היא לא תזכה בצל"ש ויש מערכות אסתטיות ומתוחכמות ממנה בשוק.

החבילות המומלצות ביותר עבור המוח של העסק- הכירו את Zebra

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *