השבוע שהיה / 2.9

עליות בשימוש בכרטיסי אשראי, ניסיון לסכל את רפורמת הבנקים, פלטפורמת תשלומים חדשה יוצאת להשקה בבורסה, הלוואות לימודים לסטודנטים שלומדים בחו”ל והצטרפות חברות חדשות לתחום המרכזיות. ריכזנו את הידיעות הפיננסיות העסקיות המעניינות ביותר של השבוע בכתבה שלפניהם.

הישראלים משתמשים יותר בכרטיסי האשראי

השבוע שהיה | צ׳ק בוקס השוואת מחירים לעסקים
השבוע שהיה | צ׳ק בוקס השוואת מחירים לעסקים

רווחיות חברות האשראי ממשיכה לעלות וזאת בשל עלייה בהוצאות בכרטיסי האשראי. בחודש יולי האחרון (2021) עלו הוצאות האשראי ב-16.55% לעומת חודש יוני. בחודש זה נשבר שיא ההוצאה היומי כשהממוצע עמד על תשלומים בסך 1.172 מיליארד שקלים, 1.17% יותר מהחודש שעבר.

במהלך חודש יולי הוציאו הישראלים סכום כולל של 36.319 מיליארד שקלים בכרטיס אשראי כאשר גם עסקאות האונליין גדלו. בחודש יולי חל זינוק של 21.12% בעסקאות האונליין והן הגיעו לסכום של 20.454 מיליארד שקלים. לצורך השוואה, בחודש יולי בשנה שעברה (2020) עמדו עסקאות האונליין על סכום של 16.887 מיליארד שקלים.

בחודש יולי השנה הישראלים הוציאו יותר כסף, בהשוואה לחודשים קודמים ולשנות קודמות. הדבר בא לידי ביטוי בהוצאת מזומנים מהכספומט, עסקאות בבית העסק ועסקאות אונליין.

מקור הידיעה: https://www.israelhayom.co.il/business/consumers/article/3880563


הבנקים מנסים לסכל את רפורמת הבנקים

חמש שנים לאחר המלצת ועדת טרום החליט בנק ישראל לגבש את רפורמת הבנקאות הפתוחה. המטרה – לתת ללקוח הבנק את המידע שלו באופן פשוט ונגיש. היישום אמור להתבצע בשלושה שלבים: בתחילה יוכלו הלקוחות לשתף את התנועות והיתרות בחשבון, לאחר מכן יוכלו לשתף את המידע בנוגע לכרטיסי האשראי ולבסוף יהיו זכאים הלקוחות לשתף, אם יבחרו, במידע הנוגע לפיקדונותיהם, חסכונותיהם, נתוני ניירות הערך ועוד.

ההצבעה על הרפורמה אמורה להתקיים היום (חמישי, 02 בספטמבר) אך הבנקים שכרו את מיטב הלוביסטים על מנת שאלו יסכלו את הרפורמה. הטענה הרשמית אומרת כי שיתוף המידע עלול לחשוף את לקוחות הבנק למתקפת סייבר. מעבר לכך, הבנקים רוצים לדעת כמה תעלה כל בקשת מידע ובכך מבקשים בעצם לקבל כסף מהלקוחות כדי שהם יוכלו להוציא את המידע שמלכתחילה שייך להם.

במידה והרפורמה אכן תצא לדרך, הלקוחות (כלומר כל אחד ואחת מאיתנו), נוכל לייצא את המידע מהבנק לכל גורם שנבחר: בנקים מתחרים, חברות הלוואות, קרנות, אפליקציית מחשבון ועוד. נוכל לעבור מבנק אחד לאחר בלחיצת כפתור ולמעשה לקבל את המידע שמראש שייך לנו, ללא כל עלות. האם הרפורמה תצליח לצאת לדרך או שהבנקים יסכלו אותה? נצטרך להמשיך לעקוב.

מקור הידיעה: https://finance.walla.co.il/item/3457007


פיימנט בדרך לבורסה

פלטפורמת האשראי פיימנט טכנולוגיות פיננסיות יוצאת להשקעה בבורסה על בסיס שווי של 150 מיליון שקלים. החברה הוקמה בשנת 2014 ומאז צברה הפסדים בסך 9 מיליון שקלים ורק בשנה האחרונה נכנסה למאזן חיובי. פיימנט מאפשרת לכל בית עסק להציע ללקוחותיו עסקת תשלומים כהלוואה.

החברה פיתחה פלטפורמת הלוואות כאמצעי לתשלום בבית העסק ובכך מאפשרת לעסקים להפסיק לממן את העסקאות או נכון יותר, את החלוקה לתשלומים. כל עסק יוכל להציע ללקוחותיו אשראי צרכני תוך רכישת מוצר פיזי או שירות.

פיימנט מממנת את מרבית ההלוואות ואלו עמדו בחודש יוני על 58 מיליון שקלים כשהריבית הנומינלית הממוצעת עמדה על 7.91%. החברה פרסמה טיוטת תשקיף ראשונה לקראת ההנפקה בבורסת תל אביב כשבכוונתה לגייס עשרות מיליוני שקלים בהתבסס על שווי חברה של 150 מיליון שקלים.

מקור הידיעה: https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001382723


הלוואות לסטודנטים לרפואה הלומדים בחו”ל

כ-60% מבעלי רישיון הרפואה בארץ הם בוגרי לימודי רפואה בחו”ל. עתה, בנק הפועלים מציע הלוואות לסטודנטים לרפואה, גם עבור אלו שלומדים מעבר לים. ההלוואות הן תוצאה של שיתוף פעולה בין בנק הפועלים לבין מכינת “מדיקל דוקטור” אשר מדי שנה שולחת סטודנטים רבים ללמוד בחו”ל.

מבין כל מדינות המערב, ישראל מחזיקה בשיעור הרופאים הגבוה ביותר שלמדו מעבר לגבולות המדינה. הלימודים תובעניים והמרחק מהארץ מוסיף על האתגר הלימודי והכלכלי. עלות הלימודים עצמם עשויה להיות יקרה יותר לעומת הלימודים בישראל והמחייה עשויה גם כן להיות יקרה יותר באופן משמעותי.

מעכשיו מציע בנק הפועלים הלוואות גם לסטודנטים אשר מתכננים ללמוד רפואה בחו”ל ובכך מעניק חלק מהתמיכה לה זקוקים הסטודנטים. כמובן, מתן האשראי כפוף לתנאי הבנק ולשיקול דעתו.

מקור הידיעה: https://finance.walla.co.il/item/3457534


שתי חברות חדשות מצטרפות לתחום המרכזיות

שתי חברות חדשות נכנסות לתחום המרכזיות ומציעות את שירותיהן ללקוחות עסקיים קטנים, בינוניים וגדולים. חברת Voxia מציעה שירותי תקשורת לרבות פתרונות חומרה ותוכנה המתאימים לעולם הדיגיטלי ומותאמים באופן אישי. החברה מציעה שירותי מוקד, מרכזיות, שירותי רשת תקשורת, אינטגרציית מערכות, ציוד קצה ופתרונות משלימים.

חברת SOS OPA עוסקת במרכזיות, הקמה ותחזוקה של תשתיות תקשורת ומערכות טלפוניות בענן. בנוסף מספקת החברה ייעוץ בנוגע לאבטחת מידע ומגוון רחב של פתרונות משלימים לרבות יצירת תשתיות ואספקת ציוד קצה. גולשי האתר יכולים ליהנות עכשיו מ-20% דמי הקמה.

שתי החברות מצטרפות לשורת חברות המציעות פתרונות מרכזיה חכמה כשהן מציעות פתרונות מתקדמים המותאמים לעולם הדיגיטלי ולצורך בקבלת מענה מהיר לכל פניה. כל זאת במחיר אטרקטיבי לדקת שיחה אשר עומד על 0.03 ₪ בלבד (לנייח ולנייד).

לקבלת 20% הנחה בדמי ההקמה לחצו כאן >

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *