שיחות ועידה מהבית: סקייפ או זום?

החבילות המומלצות ביותר עבור שיחות ועידה מהבית: סקייפ או זום?

שיחות ועידה מהבית: סקייפ או זום? | צ׳ק בוקס השוואת מחירים לעסקים
מתרגלים לעבוד מהבית | צ׳ק בוקס השוואת מחירים לעסקים

אבל מה בדיוק אפשר לעשות בימים אלו, כאשר חלק גדול מאיתנו צריכים לעבוד מהבית עם מצלמה ומיקרופון פשוטים יחסית של המחשב הנייד או להשתמש במצלמת רשת שמתחברת ל-USB?

האופציה הראשונה שלנו היא להשתמש בטלפון הנייד לשיחות Whatsapp או במסנג'ר לשיחות פייסבוק הבעיה היא שחלק מהאות של הרשת האלחוטית תמיד ילך לאיבוד ולכן השיחה אף פעם לא תהיה לגמרי אופטימלית. אם אתם מתבססים על רשת סלולרית בלבד, הביצועים יהיו אפילו בעייתיים יותר, ותצטרכו גם חבילת גלישה נדיבה.

אם התברכתם בחיבור סיבים אופטיים, אתם כבר במצב טוב יותר, אבל חיבור של הטלפון הנייד ישירות לראוטר הוא עדיין מורכב מאוד ובדרך כלל גם לא נוח.

עוד חיסרון גדול של צ'אט מזדמן הוא חוסר היכולת לשמור היסטוריה של השיחות או להקליט אותן בקלות.

שתי תוכנות שכן יכולות לעשות זאת וזמינות לכל הפלטפורמות הן סקייפ וזום. אם תחברו את הלפטופ ישירות לראוטר או תשתמשו במחשב נייח עם מצלמה איכותית, איכות השיחות שלכם תעלה פלאים, אך רק בתנאי שגם הצד השני משתמש במכשור דומה.

סקייפ

סקייפ היא התוכנה המוכרת לרובינו ובעבר הרחוק היא שלטה ללא עוררין בתחום הוידאו צ'אט. היא מאפשרת שימוש בחינם לשיחות בין משתמשי סקייפ ותומכת בשיחות וידאו של עד 50 איש. מלבד זאת, אפשר גם לצ'וטט ויש אפילו תמלול אוטומטי של השיחה למי שזקוק לכך.

אם אתם צריכים לבצע שיחות טלפון ישירות לחו"ל בזול, סקייפ מאפשרת לכם לעשות גם את זה. איכות השיחה לא תמיד תהיה טובה כמו בטלפון רגיל, אבל היא בהחלט תספיק לכם כדי שתוכלו להבין את הצד השני.

חיסרון קטן של סקייפ הוא שאתם צריכים לדעת את הכינוי של שאר המשתמשים ולא תמיד אפשר לזהות אותם לפי מספר הטלפון הרגיל שלהם.

ישנה גם גרסה מקצועית יותר של סקייפ שבעבר נקראה "סקייפ לעסקים" וכיום נקראת Microsoft Teams.

Teams מאפשרת לעבוד מרחוק בתוך סוג של פורטל ארגוני, כולל שיתוף קבצי אופיס ועבודה משותפת. העובדים יכולים גם לתקשר בינם לבין עצמם בערוצים פרטיים.

מבחינת איכות השיחות, סקייפ ממליצה על קצב העלאה של 1.5Mbps לשיחות HD. אם יש בשיחות כבר יותר מ-5 משתמשים, הקצב המומלץ הוא 8Mbps. המשמעות היא שאם יש לכם אינטרנט של 100 מגה, אתם תהיו מסודרים עבור רוב השיחות הקטנות. לעומת זאת, שיחות מרובות משתתפים מהבית כבר ידרוש מכם אינטרנט מהיר מאוד, באזור ה-500 מגה או סיבים אופטיים (שמגיעים עד ל-1000 מגה).

זום

זום נחשבת לתוכנה מקצועית יותר מסקייפ. בגרסה החינמית שלה אתם מוגבלים ל-100 איש ושיחות של עד ארבעים דקות בשיחות קבוצתיות. בפועל זה בדרך כלל לא מספיק מכיוון שכפי שכל אחד יודע, ישיבות יכולות לקחת זמן כפול ואפילו משולש…

התוכניות האחרות מיועדות לעסקים קטנים וארגונים. בין היתר הן מציעות שיחות לזמן כמעט בלתי מוגבל, יותר משתתפים, אפשרות למתן הרשאות, חיבור לממשק מתכנתים (API) ועוד. התוכנית היקרה ביותר עולה כ-20$ לכל משתמש, כך שרוב העסקים והעצמאיים יכולים להרשות לעצמם להנות מכל האפשרויות אם הם זקוקים להן.

עוד תכונה שימושית של זום היא היכולת להתממשק מול יומני פגישות של Gmail  או Outlook.

הדרישות של זום קצת נמוכות יותר, תלוי אם השיחה מתבצעת ב-720p או 1080p (כלומר, Full HD).

החבילות המומלצות ביותר עבור שיחות ועידה מהבית: סקייפ או זום?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *